I jos jedna u nizu akcija Kluba Ljubitelja Timočkih Pruga-Zaječar-Senjski Rudnik-Resavica-Ravna Reka...
Pruga Ćuprija-Senjski Rudnik-Ravna Reka,bila je jedna od lepših u Srbiji jer se probijala kroz klisuru reke Ravanice i pela na visoki plato kod Pasuljanskih Livada.
Gradnja pruge je počela 1890.godine,a 12.decembra 1892.god je predata u saobracajširine koloseka 0,75m.a nakon produzetka pruge do Ravne Reke kolosek je prepravljen na širinu koloseka 0,76m.
zbog teškog terena pruga je pravljena sa dosta malim poluprečnicima krivina i jako velikim usponima.Do Senjskog Rudnika max.uspon bio je 33 promila,a između Senjskog Rudnika i Ravne Reke uspon je dostizao i do 46 promila.
Dok su korišcene male troosovinske lokomotive bilo je vise teskih nesreca zbog problema sa kocenjem voza,i iz tog razloga na ovoj pruzi saobracale su lok.Malet(SDŽ 391-402,JDŽ 90) a i lokomotivama sistema Hagans(SDŽ381,JDŽ 193) i Majer (JDŽ90-008).
Još jedna karakteristika pruge je "senjsko "kvačilo,koje je preuzeto sa saksonskih zeleznica kad je pruga građena i zadržano sve do kraja,a kojim su bili opremljeni vagoni.Naravno "bosansko"kvacilo i "senjsko" kvacilo mogli su međusobno da se spajaju.
Na prugu se oslanjala i industrijska pruga iz Sisevca,širine koloseka 0,60m,ind.pruga Češke fabrike šecera i mnoge druge ind.pruge i žičare.
Pruga Parcin-Zajecar sa krakom Metovnica-Bor bila je 11.novembra 1915.godine povezana sa prugom Cuprija-Ravna Reka.
Kada je 1960.god pruga normalnog koloseka iz pravca Markovca produzena do Resavice,transport uglja pocinje da se prebacuje na taj pravac,tako da je prvo ukinut 1962.god deo između Ravne Reke i Senjskog Rudnika,a 1967.god i ostatak pruge.
I kao sto je i red slede slike sa akcije.....
A i da ne zaboravim tekst koji sam otkucala ili bolje receno prekucala,sastavio je član kluba Bojan Šrajer(penzionisani visoki oficir), i prosledio ga clanovima akcije kao uput u pricu kad smo 06.juna 2009.godine krenuli u akciju,tragom "senjskog ćire".