Srbija kupuje 15 višesustavnih lokomotiva kreditom EBRD-a

Sve o lokomotivama na ŽS kao i sa drugih uprava.

Re: Srbija kupuje 15 višesustavnih lokomotiva kreditom EBRD-a

Postod Mali Panta » 03 Nov 2010 18:34

Zlatane hvala na ovoj analizi i poređenju. Lokomotiva izgleda lepo ali izgled manje više. Meni se sviđa što ima fleksibilne osovine u postoljima a to dolazi do izražaja na brdskim prugama kao što je braska.
Kada si već krenuo da porediš, da li je po tebi bolja ZNLE ili Siemens? Kakve su karakteristike EDK kod ZNLE lokomotive?
Mali Panta
 
Postovi: 94
Pridružio se: 11 Jan 2010 21:50

Re: Srbija kupuje 15 višesustavnih lokomotiva kreditom EBRD-a

Postod zlatan » 03 Nov 2010 20:26

Pozdrav Panta! Ako si mislio na dve različite varijante Co´Co´ZNLE „Dragon“ (5000kw/116t/120kmh), ili Siemens Co´Co´DSB EG3000 (6500kw/132t/140kmh) svakako da je Siemens sa 6 pogonskih osovina po meni daleko jače riješenje, s obzirom da on razvija također 300 kN trajnu silu, kao i Dragon, a usput može razviti 140 kmh. Ako si mislio na Bo-Bo Siemens lokomotivu, model Taurus 6400kw/87t/230kmh ili Helga 6400kw/87t/140kmh, mislim da za brdske dionice one nisu ni blizu DSB EG3000, pa čak nisu ni blizu sa poljskim Dragon ZNLE lokomotivom. Mi možemo sad uzeti još primjera, iz drugih zemalja, no koliko je meni poznato vaš ŽS misli uzeti 15 identičnih lokomotiva.

Ako su vam potrebne lokomotive samo za magistralne smjerove, a pritom ako se namerava vući i neke lakše vlakove (optimalne mase) onda i Bo´Bo´lok prolaze, ali samo uz pametno korištenje (zaprezanjedo nekog mjesta, potisak isl). Meni se lično dopada Co´Co´Siemens riješenje, znam da oni imaju projektiranje po želji kupca, pa tako ispada da bi semogla lako realizirati i jedna šest osovna ellok za 120 kmh, što bi onda bilo pun pogodak za kritične teške brdske dionice. Ova Co´Co´DSB EG opcija 6500kw/132t/140kmh razvija max 400 kN i nominalno 300 kN, a kada bi ugradili reduktore za 120 kmh, dobila bi se max sila od 460 kN, te približna trajna korisna sila od 348 kN pri 68 kmh, što bi omogućilo teoretski vuču do 985t na mjerodavnom nagibu 26dan/t. Ovo je kao i kod svih izračuna EU lokomotiva, identično.

Namjera da se vlakovi vuku sa Bo´Bo´ellok, sa asinkronim pogonom, ima smisla samo ako se vozila ne preopterećuju. Kod nas su kačili po 730t na usponu 30dan/t i to je išlo Bože pomozi, jedva. Do 600t na 30dan/t, ovakva ellok sa 3f pogonom može biti korisna, a za veće mase dolazi u obzir samo sa zaprezanjem ili potiskom, do neke točke. Inače, Bo-Bo Siemensi su jako dobra vozila, ma šta god pričao kontra, samo kažem za brdo trebaju jače šest osovne lokomotive. Sve ima svoje, jel ako to znaš intelegentno koristiti, onda je moguće i sa Bo-Bo lokomotivom optimalno izvesti vlak, ali ako nema granica u tovarenju vozila, onda je uzalud nabaviti i šest osovnu lokomotivu. Pozdrav
zlatan
 
Postovi: 121
Pridružio se: 22 Feb 2009 23:53

Re: Srbija kupuje 15 višesustavnih lokomotiva kreditom EBRD-a

Postod zlatan » 03 Nov 2010 20:44

Iako je možda sve ovo off topic, hajde da vam pokažem moje radove, tj moje nacrte lokomotiva, na bazi asinkrone tehnologije i okretnih postolja od Taurusa (barem je dobra ideja ako ništa drugo), P.S. usput da vidite kako sam staru Žutku zamislio, sa novim detaljima i bojanjem sanduka (ovo ću posle obrisati):

Slika
Slika
Poslednji put menjao zlatan dana 04 Nov 2010 15:06, izmenjena samo jedanput
zlatan
 
Postovi: 121
Pridružio se: 22 Feb 2009 23:53

Re: Srbija kupuje 15 višesustavnih lokomotiva kreditom EBRD-a

Postod Boris712 » 04 Nov 2010 01:40

Ova treca koju si malopre izbrisao je extra!
Ako te ne mrzi napravi jednu C'oCo' sa produzenim sandukom od Brene :nijo:
Poslednji put menjao Boris712 dana 04 Nov 2010 15:35, izmenjena samo jedanput
Boris712 - Moderator
MACOSA baš je bona kad je voza majstor Bora
Korisnikov avatar
Boris712
Moderatori
 
Postovi: 521
Pridružio se: 04 Feb 2009 19:30
Lokacija: Sombor Vojvodina

Re: Srbija kupuje 15 višesustavnih lokomotiva kreditom EBRD-a

Postod zlatan » 04 Nov 2010 15:06

Boris712 je napisao:Ova zadnja je extra.
Ako te ne mrzi napravi jednu C'oCo' sa produzenim sandukom od Brene :nijo:


Kad ulovim vremena, jel ima puno posla oko toga, ali bit će jednom i to, pozzz
zlatan
 
Postovi: 121
Pridružio se: 22 Feb 2009 23:53

Re: Srbija kupuje 15 višesustavnih lokomotiva kreditom EBRD-a

Postod zlatan » 14 Dec 2010 16:26

Borise, malo sam se zezao u autocadu pa sam napravio zanimljive osam osovne modele, koji bi po mom mišljenju i te kako bile iskoristive na teškim brdskim dionicama, a ujedno bi na prugama sa manjim nagibom nivelete mogle vući super teške teretne vozove. Jedan primjer sam uzeo od Bombardiera (Traxx) F120 model (8MW/172t/120kmh) i Siemens model ES80B1 (120kmh).

Slika

Slika
zlatan
 
Postovi: 121
Pridružio se: 22 Feb 2009 23:53

Re: Srbija kupuje 15 višesustavnih lokomotiva kreditom EBRD-a

Postod 461 - 102 » 28 Feb 2011 02:14

Ova tema je izumrla, ali se nadam da kupovina ovih lokomotiva nije zna li se nesto o tome...???????????? :truba
461 - 208
Korisnikov avatar
461 - 102
 
Postovi: 141
Pridružio se: 27 Jul 2010 17:58

Re: Srbija kupuje 15 višesustavnih lokomotiva kreditom EBRD-a

Postod Mixa » 28 Feb 2011 23:31

Ja sad upadam potpuno neupucen u celu pricu ali moram da pitam, a zasto se program lokomotiva MIN Nis nigde ne pojavljuje? Jel su im toliko lose lokomotive ili je nesto drugo u pitanju?
Ja se uvek trudim da forsiram domace proizvode ukoliko to nije na ustrb kvaliteta naravno, zato me i zanima...
Razumem potrebu za visesistemskim lokomotivama ali i one stare su isle u HR na remont umesto u MIN koji je isto to mogao da odradi za manje pare...
Korisnikov avatar
Mixa
 
Postovi: 25
Pridružio se: 01 Jan 2010 19:29
Lokacija: Nis

Re: Srbija kupuje 15 višesustavnih lokomotiva kreditom EBRD-a

Postod Boris712 » 01 Mar 2011 00:26

Ja bi voleo da vidim novu Skodu ili Alstom Primu II umesto ovog Simens Zvektrona ili kako se vec zove. A i ovaj Bombardier Traxx mi je dosadio vec ga svi imaju.
Voleo bi da se bar malo razlikujemo od drugih.
Boris712 - Moderator
MACOSA baš je bona kad je voza majstor Bora
Korisnikov avatar
Boris712
Moderatori
 
Postovi: 521
Pridružio se: 04 Feb 2009 19:30
Lokacija: Sombor Vojvodina

Re: Srbija kupuje 15 višesustavnih lokomotiva kreditom EBRD-a

Postod 461 - 102 » 01 Mar 2011 01:02

nzm po izgledu mi se najvise svidja TRANSMONTANA
http://fc05.deviantart.net/fs70/i/2010/ ... 306d69.jpg
ali ipak su to rumuni i sasija je od 461 tako da neverujem da je nesto specificno nova lok...a najvise posle ove bi voleo da uzmemo Taurus...samo kad krene da prede Do,re,mi,fa,so,la,si,dOOOO i cepaj... :stop:
461 - 208
Korisnikov avatar
461 - 102
 
Postovi: 141
Pridružio se: 27 Jul 2010 17:58

PrethodniSledeća

Povratak na Lokomotive

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gostiju

cron