Romeo gutas slova, idi doruckuj
Ovaj prosto ne znam odakle da krenem o 661 moze da se prica dan i noc, jer njeni ucinci su jednostavno nedostizni
Dakle ajde ovako, krajem pedetih godina doneta je bila odluka o osavremenjavanju voznog parka JZ, tj nabavci dizel vucnih vozila, i to univerzalnih lokomotiva za sve pruge u SFRJ, koje bi bile sposobne za vucu svih vrsta vozova.
Izvrseno je niz proba, sa nemackim V200, NOHABOM, kao i lokomotivom SNCF 63000 koja je prihvaxena i pocela da se proizvodi u Slavonskom Brodu u fabrici Djuro Djakovic kao JZ 642. Medjutim nijedna od ovih lokomotiva nije u potpunosti zadovoljila sve postavljene zahteve.
Onda se desilo "cudo"

izvrsene su probe americke lokomotive GM-EMD cija je oznaka nosila G16. ova lokomotiva je u potpunosti odgovorila svim zahtevima i i od 1959 otpocinje njihova nabavka i proizvodnja u dve fabrike EMD u Americi La Grange Ilinois i London (Ontario-Kanada).
Lokomotive 661 su stizale sukcesivno u periodu od 1960-1972.
4.04.1960 u splitsko luci je istovarena prva 661-003 i taj dan se smatra pocetkom rada lokomotive 661 na mrezi JZ.