PRUGA: Beograd-Požega-Podgorica-Bar

Sve o infrastrukturi i održavanju iste na ŽS.

PRUGA: Beograd-Požega-Podgorica-Bar

Postod milanj » 07 Feb 2009 15:36

Evo pošto niko ne otvara nove teme ovde, evo ja ću! :D

Kolike su brzine, jel se planira povečanje brzina?
Jel ima neko slike stanice: Užice, Priboj i Prijepolje?

Pozdrav, Milan!
OČI SU JOJ MORE JADRANSKO, KOSE SU JOJ KLASIJE PANONSKO, SESTRA JOJ JE DUŠA SLOVENSKA, ONA JE JUGOSLOVENKA!!!
Korisnikov avatar
milanj
Moderatori
 
Postovi: 1612
Pridružio se: 04 Feb 2009 20:23
Lokacija: Zell am See, Austrija i Kuršumlija, Srbija - SFRJ

Re: PRUGA: Beograd-Požega-Podgorica-Bar

Postod dzelajlija » 06 Jun 2009 20:53

P1140466.JPG
dzelajlija
 
Postovi: 152
Pridružio se: 11 Maj 2009 14:03

Re: PRUGA: Beograd-Požega-Podgorica-Bar

Postod milanj » 17 Jun 2009 09:30

Rekonstrukcija pruge Bar–Beograd
16. jun 2009. | 17:16

Crna Gora, Srbija i Italija će zajedno raditi na projektu rekonstrukcije pruge od bara do Beograda.

Predstavnici crnogorske, srpske i italijanske vlade potpisali su memorandum o razumevanju o izradi studije o tehničko-ekonomskoj izvodljivosti radova za rekonstrukciju železničke pruge od Bara do Beograda.

Ministar za ekonomski razvoj Italije Klaudio Skajola kaže da studiju izvodivosti u narednih 12 meseci treba da završi italijanska firma Italfer. "Cena projekta je 1,5 miliona evra od čega će milion izdvojiti Italija, dok će ostalih 500 hiljada obezbediti Crna Gora i Srbija", naveo je Skajola.

Železnička pruga od Bara do Beograda, prema njegovim rečima, ne zanima samo Crnu Goru i Srbiju, jer je bitna zbog povezanosti celog regiona sa Lukom Bar.

Crnogorski ministar saobraćaja, pomorstva i telekomunikacija Andrija Lompar je rekao da će projekat rekonstrukcije pruge obezbediti kvalitetniju valorizaciju pruge od Bara do Beograda.

Ministar infrastrukture Srbije Milutin Mrkonjić je kazao da rekosntrukcija pruge ima isti značaj, kao i njena gradnja pre više decenija. "Kompleks Barske luke i pruge do Beograda i dalje prema Subotici, odnosno prema Italiji, izuzetno je značajan i za italijansku privredu u celini", ocenio je on.

Mrkonjić je ponovio da će Srbija i dalje među prioritetnim zadacima imati izgradnju autoputa od Beograda do granice sa Crnom Gorom. On je kazao da je Crna Gora postigla više od Srbije u pregovorima sa stranim finansijskim institucijama o gradnji autoputa.

"Srbija će koristiti iskustvo Crne Gore u gradnji autoputa od Bara do Boljara i zajedno će pregovarati sa Svetskom bankom", kazao je Mrkonjić i pozvao Italiju da zajedno učestvuju u tom važnom infrastrukturnom projektu predloživši da nastavak razgovora o tome bude u Beogradu.

On je istakao da je prioritet Vlade Srbije izgradnja Koridora 10 čiji su značajni delovi železnička pruga i autoput od Beograda do Bara. On je kazao da će 1. marta naredne godine početi izgradnja autoputa od Obrenovca do Čačka, koji će se kako je kazao dalje nastaviti do Boljara. "Do Boljara dolazimo i zajedno sa crnogorskom vladom idemo da tražimo pare", kazao je Mrkonjić.

http://www.b92.net/biz/vesti/tema.php?id=132
OČI SU JOJ MORE JADRANSKO, KOSE SU JOJ KLASIJE PANONSKO, SESTRA JOJ JE DUŠA SLOVENSKA, ONA JE JUGOSLOVENKA!!!
Korisnikov avatar
milanj
Moderatori
 
Postovi: 1612
Pridružio se: 04 Feb 2009 20:23
Lokacija: Zell am See, Austrija i Kuršumlija, Srbija - SFRJ

Re: PRUGA: Beograd-Požega-Podgorica-Bar

Postod milanj » 20 Jun 2009 23:49

Idu Rusi barskom prugom
B. BOLJANOVIĆ, 19.06.2009 20:05:19


U PETAK ujutro na železničkoj stanici u Baru glas sa zvučnika javio je - na prvi peron preko Rusije, Ukrajine, Mađarske, Srbije, stiže voz iz Moskve. Na polupraznu stanicu iz spavaćih kola, izlaze samo dva putnika - bračni par Olga Kosareva i Anatoli Abramenko.
Sredovečni bračni par, doktorka i inženjer trgovine, sa osmehom na licu kročili su na peron barske železničke stanice posle 37 sati i 40 minuta putovanja. Doputovali su u devetom vagonu koji je u stvari ceo „voz iz Moskve“.
- Od Moskve do Bara ima oko 2.500 kilometara - komentariše Ruslan Basiljević, ljubazni domaćin devetog vagona „subotičkog“ voza i službenik ruske železnice koja je od 1. juna uvela direktna spavaća kola.
Olga kaže da je putovala dobro.
- Bilo je interesantno. Priroda je fascinantna. Posebno mi se svidelo živopisno Skadarsko jezero koje su pokrili lokvanji - priča Olga. - Želela sam da sa suprugom provedem odmor u Crnoj Gori, u kojoj sam bila dalekih osamdesetih, još kada je to bila „velika i bratska Jugoslavija“.
Anatoli Abramenko tvrdi da će se i vratiti vozom.
- Oduševio sam se kada sam saznao preko ruskih medija da se u Crnu Goru na odmor može doći vozom - veli pričljivi Rus. - Kupili smo kartu baš za prvo putovanje. Zadovoljni smo uslugom u vagonu. Svojim prijateljima preporučiću da putuju vozom na odmor.
Nije lako provesti sa ženom dan i po u „sobi“ tri sa tri - dobacuje raspoloženi taksista koji čeka mušterije kod Železničke stanice.
- Ili se očaraš, ili razočaraš. Prisetio sam se mladalačkih dana. Ih, avantura je ovo - smeje se simpatični Anatoli. - Tunel, šuma, pa onda ugledate ovaj crnogorski kanjon. Skače adrenalin, naravno.
A ruski vagon - za primer. Svih deset kupea odišu čistoćom za koju je zaslužna spremačica Jelena Bogdanović. Vagon, doduše, nema restoran, ali kod domaćina je frižider i mini-šporet. Imperativ je da gosti budu zadovoljni.
Iako povratna vozna karta od Moskve do Bara nije mnogo jeftinija od avionske, za ovaj način prevoza ima interesovanja.
Voz će svake srede polaziti iz Moskve u 21.30, a iz Bara petkom u 18 časova.
- Karte su u slobodnoj prodaji na šalterima putničkih blagajni - kaže za „Novosti“ Veseljko Lazarević, šef jedinice za putnički prevoz. - Za sada su prodate dve karte za prvo putovanje vozom iz Bara za Moskvu.

CENE
KARTA u jednom pravcu košta 155,2 evra, a povratne 310,4 evra. Sezonska linija uvedena je do polovine septembra. Vozna karta za drugi razred je 120,20 evra, a za prvi 180 evra. Rezervacija u turističkog ležaja staje 30 evra, u kabini sa dva ležaja rezervacija je 44 evra po putniku, a u singlu 94 evra. Za dubl i singl neophodna je karta prvog razreda.

ČEKANJE
RUSKA železnica je težila da red vožnje bude takav da se maksimalno skrati vreme čekanja na stanicama. Najduže je stajanje u Budimpešti, oko četiri sata. Za to vreme putnici mogu da obiđu grad.

http://www.novosti.rs/code/navigate.php ... ar&search=ŽELEZNICE
OČI SU JOJ MORE JADRANSKO, KOSE SU JOJ KLASIJE PANONSKO, SESTRA JOJ JE DUŠA SLOVENSKA, ONA JE JUGOSLOVENKA!!!
Korisnikov avatar
milanj
Moderatori
 
Postovi: 1612
Pridružio se: 04 Feb 2009 20:23
Lokacija: Zell am See, Austrija i Kuršumlija, Srbija - SFRJ

Re: PRUGA: Beograd-Požega-Podgorica-Bar

Postod IIIALEKSANDARIII » 18 Sep 2012 14:21

Slika

Slika

Slika

Slika
Korisnikov avatar
IIIALEKSANDARIII
Moderatori
 
Postovi: 502
Pridružio se: 09 Avg 2010 14:19
Lokacija: Serbia Belgrade

Re: PRUGA: Beograd-Požega-Podgorica-Bar

Postod IIIALEKSANDARIII » 18 Sep 2012 14:27

Slika

Slika

Slika

Slika
Korisnikov avatar
IIIALEKSANDARIII
Moderatori
 
Postovi: 502
Pridružio se: 09 Avg 2010 14:19
Lokacija: Serbia Belgrade

Re: PRUGA: Beograd-Požega-Podgorica-Bar

Postod 661121 » 24 Jan 2013 15:50

Rekonstrukcija pruge BB imaće smisla samo ako ta rekonstrukcija za krajnji rezultat bude imala povećanje brzine i ugradnju prostorne signalizacije čime bi TK dobila pun smisao. Sa krivinama poluprečnika 300m ta pruga će biti samo ppruga druge klase. Kakv je smisao putovati tom prugom kada vam za 179 km do Užica treba 3sata i 40 minuta. Te relacije se u svetu prelaze za 50 minuta.

Neko će reći pruga BB je veoma specifična i teška za eksploataciju!!

To je tačno, ali pogledajte pruge u Švajcarskoj! Zar teren kod njih ne podseća na našu prugu BB pa vozovi tamo idu strogo na vreme i brzinama preko 120km/h. Kod nas je senzacija i sa ponosom ističemo kako nam voz na pojedinim relacijama saobraća brzinom od 100 km/h.

Da podsetim neke starije, a mlađi da možda prvi put čuju Na relaciji Beograd - Užice sa dizel vučom imao vreme putovanja 2h i 37 minuta, a putnički 3 h i 12 minuta, danas brzi voz do Užica putuje 3 i 47 minuta. Da li mi to idemo unapred ili u nazad.
Još jedan kuriozitet. U Užie su stizali vozovi iz Bara sa kašnjenjima i do 40 minuta. Motorvođe su to vreme bez problema skraćivali i nadoknađivali ta kašnjenja, kraćim stajanjem, a najčešće vožnjom i stizali su u Beograd pre vremena ili strogo na vreme.
Opterećenja je bilo 650-700 btt voza ili 10 - 12 pulmana plus službena kola. Danas sa 6 kola brzi voz i jednim las - om nemože da održi vozno vreme, jer su lagane voženje na svakom 10 km. a pružni prelazi nerade, što zahteva zaustavljanje voza i bezbedan prolaz kada se mašinovođa uveri da je tako. B rzina nigde ne prelazi 90 km/h.

Zašto sve ovo pišem i iznosim ne zarad železničkog osoblja.Oni to već dobro znaju, jer svaki dan se susreću sa tim poteškoćama. nadam se da još poneko iz ministarstva i izvan železnica čita ovo i da će shvatiti da remont pruge BB nije samo puštanje podbijačica da srede kolosek i promena nekoliko trulih pragova. Kapitalni remont ili rekonstrukcija pruge bi trebalo da bude nešto više da nebismo imali prugu starca već nešto što liči na savremenu prugu. Nadam se da će tako i biti ili barem priželjkujem da tako bude. Takve bi trebalo da budu sve naše pruge ne samo pruga BB ili koridor 10. ;) ;)
661121
 
Postovi: 8
Pridružio se: 18 Jan 2013 00:14

Re: PRUGA: Beograd-Požega-Podgorica-Bar

Postod IIIALEKSANDARIII » 25 Jan 2013 11:16

661121 je napisao:Rekonstrukcija pruge BB imaće smisla samo ako ta rekonstrukcija za krajnji rezultat bude imala povećanje brzine i ugradnju prostorne signalizacije čime bi TK dobila pun smisao. Sa krivinama poluprečnika 300m ta pruga će biti samo ppruga druge klase. Kakv je smisao putovati tom prugom kada vam za 179 km do Užica treba 3sata i 40 minuta. Te relacije se u svetu prelaze za 50 minuta.

Neko će reći pruga BB je veoma specifična i teška za eksploataciju!!

To je tačno, ali pogledajte pruge u Švajcarskoj! Zar teren kod njih ne podseća na našu prugu BB pa vozovi tamo idu strogo na vreme i brzinama preko 120km/h. Kod nas je senzacija i sa ponosom ističemo kako nam voz na pojedinim relacijama saobraća brzinom od 100 km/h.

Da podsetim neke starije, a mlađi da možda prvi put čuju Na relaciji Beograd - Užice sa dizel vučom imao vreme putovanja 2h i 37 minuta, a putnički 3 h i 12 minuta, danas brzi voz do Užica putuje 3 i 47 minuta. Da li mi to idemo unapred ili u nazad.
Još jedan kuriozitet. U Užie su stizali vozovi iz Bara sa kašnjenjima i do 40 minuta. Motorvođe su to vreme bez problema skraćivali i nadoknađivali ta kašnjenja, kraćim stajanjem, a najčešće vožnjom i stizali su u Beograd pre vremena ili strogo na vreme.
Opterećenja je bilo 650-700 btt voza ili 10 - 12 pulmana plus službena kola. Danas sa 6 kola brzi voz i jednim las - om nemože da održi vozno vreme, jer su lagane voženje na svakom 10 km. a pružni prelazi nerade, što zahteva zaustavljanje voza i bezbedan prolaz kada se mašinovođa uveri da je tako. B rzina nigde ne prelazi 90 km/h.

Zašto sve ovo pišem i iznosim ne zarad železničkog osoblja.Oni to već dobro znaju, jer svaki dan se susreću sa tim poteškoćama. nadam se da još poneko iz ministarstva i izvan železnica čita ovo i da će shvatiti da remont pruge BB nije samo puštanje podbijačica da srede kolosek i promena nekoliko trulih pragova. Kapitalni remont ili rekonstrukcija pruge bi trebalo da bude nešto više da nebismo imali prugu starca već nešto što liči na savremenu prugu. Nadam se da će tako i biti ili barem priželjkujem da tako bude. Takve bi trebalo da budu sve naše pruge ne samo pruga BB ili koridor 10. ;) ;)


Prugu BB ima smisla remontovati, ali u takav posao mora da se ukljuci Italija koja ima veliku robnu razmeru sa Rumunijom , a koridor Bukurest - Temisvar - Pancevo - Beograd - Bar - Bari predstavlja najbrzi put i najekonomicniji put, a Srbija bi bila blize Crnoj Gori jer svi znamo sta je Crna Gora za Srbiju, a i obrnuto..
Korisnikov avatar
IIIALEKSANDARIII
Moderatori
 
Postovi: 502
Pridružio se: 09 Avg 2010 14:19
Lokacija: Serbia Belgrade

Re: PRUGA: Beograd-Požega-Podgorica-Bar

Postod Mladja » 27 Jan 2013 20:33

Pruga Beograd- Bar, ulazak u stanicu vreoci :) 26.01.2013. :)
Slika

Pruga Beograd- Bar, zeleznicka stanica Divci :)


Slika

Valjevo :)


Slika

Pruga Beograd- Bar, mesto Stepojevac :)
Slika

Pruga Beograd- Bar, Deonica pokraj Skadarskog jezera :)
Slika
Mladja
 
Postovi: 258
Pridružio se: 06 Nov 2012 15:36

Re: PRUGA: Beograd-Požega-Podgorica-Bar

Postod Mladja » 27 Jan 2013 20:38

Zeleznicka stanica u Baru :)
Slika
Mladja
 
Postovi: 258
Pridružio se: 06 Nov 2012 15:36

Sledeća

Povratak na Infrastruktura

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost