Održavanje pruga...

Sve o infrastrukturi i održavanju iste na ŽS.

Re: Održavanje pruga...

Postod vexvesic444 » 24 Apr 2013 16:57

Vidim u zadnje vreme se razvozale Plaserice i ostale ZOP-ovke. :)
http://ljubiteljizeleznicesrbijezs.weebly.com/
http://www.facebook.com/LjubiteljiZelezniceSrbijezs

Dobrodošli!!! :)
Korisnikov avatar
vexvesic444
 
Postovi: 658
Pridružio se: 02 Nov 2012 21:23

Re: Održavanje pruga...

Postod dulevoz » 09 Nov 2013 02:18

Pozdrav svima, odavno me nije bilo sa nekakvim novim informacijama sa pruga, ali uspeo sam da se nateram da opet nesto napisem, jer mozda ovo vredi cuti i pogledati.

Politikolog je napisao:...pa cu se potruditi da prodjem tuda kad budu zavrseni radovi, pa cemo videti na sta ce liciti...

Politikolog je bio vredan i prosao je veceras ovu deonicu ponovo, ovaj put praveci mi drustvo tokom obilaska zavrsenih radova.

Kratak putopis zapocinjem citirajuci skoro objavljenu vest:

ČETVRTAK 7.11.2013. | 18:57
Remontovana pruga Ostružnica-Resnik
IZVOR: TANJUG
Beograd[/b] Železnice Srbije završile su remont na pruzi Ostružnica - Resnik i u 15 sati ponovo je uspostavljen železnički saobraćaj na ovom pravcu.

Slika
(Ilustracija: sxc.hu)
Generalni direktor tog javnog preduzeća Dragoljub Simonović je, u pisanoj izjavi, apelovao na vozače drumskih vozila da budu pažljivi, jer će posle mesec dana teretne železničke kompozicije ponovo saobraćati između Ostružnice i Resnika.

Srpske železnice započele su hitnu sanaciju deonice Beograd ranžirna A - Rasputnica B - Rasputnica K - Resnik početkom oktobra, zbog veoma lošeg stanja elemenata gornjeg i donjeg stroja pruge.

U proteklih mesec dana remontovano je oko sedam i po kilometara ove pruge, na deonici Rasputnica B - Rasputnica K, nakon čega je omogućena brzina vozova od 60 kilometara na sat.

Tom prugom, koja je izgrađena 1970. godine, sa projektovanom brzinom od 70 kilometara na sat, saobraćaju samo teretni vozovi, a njen eksploatacioni vek je 25 godina.

Zbog veoma lošeg stanja pruge u važećem redu vožnje privremeno je bila uvedena brzina vozova od 20 kilometara na sat.

U okviru sanacije pruge, zamenjeno je više od 2.000 betonskih pragova, mašinski regulisano 1,8 kilometara pruge, mašinski rešetan zastor sa dopunom tucanika u dužini od oko 1,7 kilometara i uništena vegetacija, očišćeni kanali u pružnom pojasu u dužini od oko 1,8 kilometara, navodi se u saopštenju.


http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=774907



Negde pored zastitnog signala rasp. B vide se promene na koloseku:

Slika


Odatle dalje menjana je zastorna prizma, resetan i regulisan kolosek:

Slika


Menjane sine, odnosno pravilnije receno na ovom mestu samo zamenjene vec koriscenim negde u krivini i sada umetnute na deo koloseka u pravcu:

Slika


Koriscen je elasticni pricvrsni pribor, slican, ako ne i onaj istog tipa koji je koriscen pri radovima u Prokopu:

Slika


Sve deluje ok, osisana je bujna vegetacija kraj pruge, poseceno zbunje i drvece:

Slika
Drhtao sam od uzbudjenja, kada sam video kakvu sam fotografiju napravio, a plakao kada sam video sta sam propustio...
Ipak nema lepse pruge od Beograd-Bar!

____________________________________________________________________________
Korisnikov avatar
dulevoz
 
Postovi: 1172
Pridružio se: 06 Feb 2009 15:31
Lokacija: Beograd

Re: Održavanje pruga...

Postod dulevoz » 09 Nov 2013 02:20

Pravim malo poredjenje, pre samo mesec dana ova deonica je izgledala ovako:

Slika

Slika


Poslednjih 20 godina ovuda su se vozovi provlacili 20km/h :mrgreen:

Slika


Desavalo se povremeno da raonik lokomotive zakacinje sine:

Slika


Negde sam procitao da su se desavala i po cetiri iskakanja u mesec dana *dsm*

Slika
Drhtao sam od uzbudjenja, kada sam video kakvu sam fotografiju napravio, a plakao kada sam video sta sam propustio...
Ipak nema lepse pruge od Beograd-Bar!

____________________________________________________________________________
Korisnikov avatar
dulevoz
 
Postovi: 1172
Pridružio se: 06 Feb 2009 15:31
Lokacija: Beograd

Re: Održavanje pruga...

Postod dulevoz » 09 Nov 2013 02:21

Danas mostic sa prethodnih fotografija izgleda ovako:

Slika


Isti ugao gledanja kao na prethodnim fotkama od ranije:

Slika


Sve izgleda za svaku pohvalu u odnosu na predjasnje stanje:

Slika

Slika

Slika
Drhtao sam od uzbudjenja, kada sam video kakvu sam fotografiju napravio, a plakao kada sam video sta sam propustio...
Ipak nema lepse pruge od Beograd-Bar!

____________________________________________________________________________
Korisnikov avatar
dulevoz
 
Postovi: 1172
Pridružio se: 06 Feb 2009 15:31
Lokacija: Beograd

Re: Održavanje pruga...

Postod dulevoz » 09 Nov 2013 02:22

Svaka prica koja lepo pocne u jednom trenutku ima preokret. Nadam se da niste pomislili da je u Srbiji moguce da se uradi remont neke pruzne deonice, a da sve bude kako valja! Istina je daleko od do sada vidjenog!

Negde u vesti se pominje, citiram:

...očišćeni kanali u pružnom pojasu u dužini od oko 1,8 kilometara, navodi se u saopštenju.



O tome kako su ocisceni, posvedocice sledece fotografije, pa prosudite sami:

Sa leve strane koloseka, rasciscena bujna vegetacija, pocupano zbunje i grmlje, ali u istom tom kanalu ostao stari zaprljani tucanicki zastor, sve zajedno sa busenjem zemlje i korenjem nekadasnjeg bilja:

Slika


Sa desne strane koloseka, pored navedenog tu su i ostaci nekadasnje deponije kraj pruge i to sve djuture zgurano u kanal, kako bi isti nesmetano vrsio svoju ulogu pri prvim vecim padavinama :)

Slika


Dalje kolosek nije u losem stanju, izuzev kanala:

Slika


A izgledao je ovako:

Slika


Zatim nastupa jedan potez od 100 - 200m gde su kanali zaista cisceni:

Slika
Drhtao sam od uzbudjenja, kada sam video kakvu sam fotografiju napravio, a plakao kada sam video sta sam propustio...
Ipak nema lepse pruge od Beograd-Bar!

____________________________________________________________________________
Korisnikov avatar
dulevoz
 
Postovi: 1172
Pridružio se: 06 Feb 2009 15:31
Lokacija: Beograd

Re: Održavanje pruga...

Postod dulevoz » 09 Nov 2013 02:24

Postavljena su i zavarena nova uzemljenja za bandere, jer su stara mestimicno bila pocupana i iskidana:

Slika


Ocisceno parce kanala zavrsava se ovde:

Slika

Slika

Slika

Slika
Drhtao sam od uzbudjenja, kada sam video kakvu sam fotografiju napravio, a plakao kada sam video sta sam propustio...
Ipak nema lepse pruge od Beograd-Bar!

____________________________________________________________________________
Korisnikov avatar
dulevoz
 
Postovi: 1172
Pridružio se: 06 Feb 2009 15:31
Lokacija: Beograd

Re: Održavanje pruga...

Postod dulevoz » 09 Nov 2013 02:25

Visak starog zastora deponiran je u vegetaciju kraj pruge:

Slika


Tokom remonta pronadjeni su davno zagubljeni i zaboravljeni kilometarski stubici (hektometarske oznake kraj pruge):

Slika

Slika


Obratite paznju na signalni znak: Pocetak zaustavnog puta ispred putnog prelaza, koji je ociscen od vegetacije:

Slika


Isti znak i lokacija pre remonta:

Slika
Drhtao sam od uzbudjenja, kada sam video kakvu sam fotografiju napravio, a plakao kada sam video sta sam propustio...
Ipak nema lepse pruge od Beograd-Bar!

____________________________________________________________________________
Korisnikov avatar
dulevoz
 
Postovi: 1172
Pridružio se: 06 Feb 2009 15:31
Lokacija: Beograd

Re: Održavanje pruga...

Postod dulevoz » 09 Nov 2013 02:26

Ispod sinskog sastava dva drvena praga, kao uspomena iz 96. godine, kada su ugradjeni ovi pragovi. Upotrebljeni betonski pragovi tokom ove sanacije su uglavnom bez ikakve oznake proizvodjaca i godine proizvodnje odozgo. Mozda je neka utisnuta oznaka skrivena sa strane ili odozdo, pa se ne vidi od zastora, a mozda se ispostavi i da ih je zeleznica sama izlila *di*

Slika

Slika


U visini predsignala zastitnog signala rasputnice B ili jednostavnije kod velikog zeleznickog mosta u Zelezniku gubi se trag daljeg resetanja i masinskog regulisanja prizme koloseka:

Slika


Nadam se da niko ko je procitao citiranu vest nije bio toliko naivan da pomisli da je ovo istina:

U proteklih mesec dana remontovano je oko sedam i po kilometara ove pruge, na deonici Rasputnica B - Rasputnica K, nakon čega je omogućena brzina vozova od 60 kilometara na sat.


Slika
Drhtao sam od uzbudjenja, kada sam video kakvu sam fotografiju napravio, a plakao kada sam video sta sam propustio...
Ipak nema lepse pruge od Beograd-Bar!

____________________________________________________________________________
Korisnikov avatar
dulevoz
 
Postovi: 1172
Pridružio se: 06 Feb 2009 15:31
Lokacija: Beograd

Re: Održavanje pruga...

Postod dulevoz » 09 Nov 2013 02:28

Polako prelazimo na stare, trule i ispucale drvene pragove, sa dobro poznatom vegetacijom na mostu:

Slika


Kolosek na mostu mesec dana ranije i danas je u potpuno istom stanju. Jedino je malo regulisan prilaz mostu:

Slika

Slika

Slika

Slika
Drhtao sam od uzbudjenja, kada sam video kakvu sam fotografiju napravio, a plakao kada sam video sta sam propustio...
Ipak nema lepse pruge od Beograd-Bar!

____________________________________________________________________________
Korisnikov avatar
dulevoz
 
Postovi: 1172
Pridružio se: 06 Feb 2009 15:31
Lokacija: Beograd

Re: Održavanje pruga...

Postod dulevoz » 09 Nov 2013 02:29

Pogled prema Zelezniku:

Slika


Na drugoj strani mosta zavareno je par sina na mozda najkriticnijem mestu na ovoj pruzi. Takodje je i deo gornjeg stroja izdignut, jer je kriticno ulegao na samom prilazu mostovskoj konstrukciji. Donji stroj van mosta je propao, povukao za sobom gornji stroj, most je naravno ostao nepomeren i tu su vozovi propadali, pa se zatim bukvalno propinjali penjuci se na most. Na tom mestu takodje se desavalo da raonik lokomotive zakacinje sine. Sada je to samo delimicno sanirano, nekakvim nasipanjem starog tucanika, sto vise lici na: Drzi vodu dok majstori ne odu!

Slika

Slika

Slika


Dalje odatle, sve po starom:

Slika
Drhtao sam od uzbudjenja, kada sam video kakvu sam fotografiju napravio, a plakao kada sam video sta sam propustio...
Ipak nema lepse pruge od Beograd-Bar!

____________________________________________________________________________
Korisnikov avatar
dulevoz
 
Postovi: 1172
Pridružio se: 06 Feb 2009 15:31
Lokacija: Beograd

PrethodniSledeća

Povratak na Infrastruktura

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost