KM postrojenja

Sve o infrastrukturi i održavanju iste na ŽS.

KM postrojenja

Postod zilepi » 22 Jul 2009 08:19

Kontaktna mreža (skraćeno KM) je deo stabilnih postrojenja električne vuče, koja služe za kvalitetno napajanje električnom energijom elektrovučnih vozila na elektrificiranim prugama.

Elektrifikacija pruga na srpskim železnicama započeta je 1986. godine monofaznim sistemom naizmenične struje 25 kV, 50 Hz. Do sada je elektrificirano oko 2.000 km koloseka, što čini oko 1/3 ukupno izgrađenih pruga.

Kontaktnu mrežu sačinjavaju noseće konstrukcije i oprema kontaktne mreže.

U noseće konstrukcije spadaju:
-stubovi kontaktne mreže,
-portalne konstrukcije.

U opremu KM spadaju:
-oprema za nošenje voznog voda,
-vozni vod,
-povratni vod,
-oprema za napajanje i sekcionisanje.

Prema tehničkim merama voznog voda, postavljena kontaktna mreža je tipa lančasto-kompenzovana mreža za brzine do 120 km/h, odnosno do 160 km/h i izgrađena je prema važećim međunarodnim i jugoslovenskim propisima i standardima.
Slika

Osnovne karakteristike:
-tip voznog voda: lančasto-kompenzovana
-visina voznog voda: min. 5,00m; nom. 5,5m; max. 6,5m
-poligonacija: ± 300 mm
-sistemska visina: 1 600 mm
-presek provodnika: 150 mm2
-nazivni napon: 25 kV, 50 Hz
-maksimalna brzina: 120 km/h; 160 km/h.

Napajanje kontaktne mreže se vrši preko elektrovučnih podstanica (EVP) 110 / 25 kV 7,5 MVA, koje su raspoređene duž pruge na međusobnom rastojanju od oko 60 km.

Upravljanje i komandovanje uređajima i postrojenjima električne vuče vrši se iz Centra za daljinsko upravljanje, koji opslužuju energetski dispečeri.

Održavanje kontaktne mreže se vrši preko deonica za održavanje KM, koje su locirane duž pruge i održavaju prosečno 120 km kontaktne mreže.


Deonice su opremljene šinskim vozilom, rezervnim delovima i alatom, tako da su osposobljene da vrše redovno i investiciono održavanje, intervencije na vanrednim događajima i smetnjama i obezbeđuju radove drugih delatnosti na elektrificiranim prugama.
Slika
zilepi
 
Postovi: 54
Pridružio se: 18 Mar 2009 12:45

Re: KM Postrojenja

Postod damir661 » 22 Jul 2009 12:56

Sto se godine elektrifikacije tice, mislim da je u pitanu greska, jer jos 1970. je zavrsena elektrifikacija pruge Beograd-Zagreb.
I koliko se secam skole, mislim da u opremu KM jos spada i oprema za zatezanje voznog voda.

Ja bih jos dodao da se portali KM , kao nosece konstrukcije mogu podeliti na krute i gibke portale, dok se kruti mogu podeliti na krute portale lakseg i tezeg tipa. Razlika izmedju ova dva tipa je u tzv "ispuni" izmedju profila od kojih je izgradjena konstrukcija.
Portali lakseg tipa imaju ispunu od metala okrugloh popracnog preseka, zmijastog oblika, kao i stubovi i gibki portali, dok kruti portali tezeg tipa imaju ispunu od "Г" profila.

Gibki portali se grade u stanicama u kojima brzina ne prelazi 40km/h, dok se za vece brzine ugradjuju kruti portali.
Evo kako izgleda gibki portal
Slika
Slika

Kruti portali (laksi tip)
Slika

Kruti portal (tezi tip)
Slika
Korisnikov avatar
damir661
Moderatori
 
Postovi: 1124
Pridružio se: 04 Feb 2009 19:29
Lokacija: BEOGRAD


Povratak na Infrastruktura

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost

cron