Izgradnja i remont pruge Pancevacki most - Pancevo Glavna

Sve o infrastrukturi i održavanju iste na ŽS.

Izgradnja i remont pruge Pancevacki most - Pancevo Glavna

Postod dulevoz » 02 Apr 2014 17:46

Počeli su radovi na izgradnji drugog koloseka pruge Pančevački most-Pančevo Glavna, iz ruskog kredita

Utorak, 25. mart 2014.


Predsednik Srbije Tomislav Nikolić otvorio je 25. marta radove na izgradnji i elektrifikaciji drugog železničkog koloseka od Pančevačkog mosta do Pančeva i tom prilikom poručio da realizacijom ovog projekta počinje modernizacija srpskih železnica, za koju je zadužena RŽD „Internešnl“, firma Ruskih državnih železnica.

– Projekat je deo Beogradskog železničkog čvora i njegovom realizacijom stvoriće se uslovi za kvalitetan prevoz građana Beograda, Pančeva i drugih delova Srbije koji gravitiraju ka ovom području. Izgradnjom drugog koloseka stvoriće se uslovi za intenzivniji i brži prevoz, u skladu sa preciznim redom vožnje, što će građanima omogućiti da izbegnu velike gužve u gradskom drumskom saobraćaju, rekao je Nikolić.

Predsednik Nikolić je naveo da je modernizacija železničke infrastrukture sredstvima iz ruskog kredita jedan od prioriteta Vlade Srbije zbog razvojnog potencijala koji ona donosi čitavoj srpskoj privredi, a da će to biti omogućeno angažovanjem domaćih preduzeća. Zbog toga je neophodno da tenderske procedure budu lišene favorizovanja iprotekcije.

- Da li ikome treba dokazivati da saobraćaj i infrastruktura spadaju u jednu od najvažnijih privrednih grana i da ulaganje u njih ima direktan i indirektan uticaj na razvoj Srbije? Direktan uticaj ogleda se u učešću oko 160 hiljada ljudi u saobraćajnim delatnostima, ili, šire gledano, činjenici da blizu 500 hiljada građana Srbije živi od saobraćajne delatnosti”, kazao je Nikolić.


-Rekonstrukcija, izgradnja i modernizacija drugog železničkog koloseka na deonici Pančevački most – Pančevo Glavna, na železničkoj magistrali Beograd Centar – Pančevo Glavna-Vršac - državna granica sa Rumunijom, prvi je projekat iz ruskog državnog izvoznog kredita za modernizaciju srpskih železnica, koji počinje da se realizuje, rekao je generalni direktor „Železnica Srbije“ Dragoljub Simonović.

Reč je o deonici Pančevački most – Pančevo Glavna dugoj 15 kilometara, čijom izgradnjom, modernizacijom i elektrifikacijom će biti povećana propusna moć pruge, brzina vozova se povećati na 120 km/sat i skratiti vreme vožnje vozova na ovoj relaciji, uz istovremeno povećanje bezbednosti saobraćaja.

Prema njegovim rečima, izgradnja drugog koloseka na pruzi Pančevački most – Pančevo Glavna i njegova elektrifikacija, imaju poseban značaj za povećanje propusne moći pruge Beograd Centar – Pančevo Glavna, nakon završetka železničke stanice Beograd centar u Prokopu i beogradskog železničkog čvora. Projekat obuhvata rekonstrukciju postojećeg koloseka i izgradnju i elektrifikaciju novog, drugog koloseka, ali i uređenje železničke infrastrukture u stanicama i na pruzi između Pančevačkog mosta i Pančevo glavne (Krnjača, Ovča, Pančevački most, Krnjača most i Sebeš).

Na ovoj deonici biće izgrađen most preko reke Tamiš, dužine 242 metra, kao i još četiri mosta dužine po 12 metara. Izgradiće se i peti nosač na Pančevačkom mostu, kako bi mostom mogla da saobraćaju dva voza istovremeno.

-Vrednost posla je oko 91 miliona dolara, od čega se oko 78 miliona dolara obezbeđuje iz ruskog kredita, a oko 13 miliona dolara, odnosno 15 odsto vrednosti kredita obezbedila je na ime učešća država Srbija. Predviđeno je da radovi traju 960 dana, pa će već za red vožnje 2015/2016. godine saobraćaj biti projektovan dvokolosečnom prugom između Beograda i Pančeva, objasnio je Simonović.


Inače, „Železnice Srbije“ i „RŽD Internešnel“, firma Ruskih državnih železnica zadužena za realizaciju kredita za modernizaciju srpskih železnica u našoj zemlji, potpisali su 2013. godine, u Beogradu Aneks broj 1 ugovora za modernizaciju srpskih železnica iz ruskog državnog kredita, koji se odnosi na modernizaciju pruge Pančevački most – Pančevo Glavna. Građevinska dozvola dobijena je 3. oktobra 2013. godine, a nakon što je država Srbija krajem prošle godine obezbedila učešće od 13 miliona dolara, stekli su se uslovi i za početak radova.

-„RŽD Internešnl“ je već potpisala i prvi podizvođački ugovor sa srpskom kompanijom „Energoprojekt Niskogradnja“, za izvođenje zemljanih radova, izgradnju malih veštačkih objekata i zgrada na trasi nove pančevačke pruge, a vrednost ugovorenih radova je oko 15 miliona dolara. Na taj način potvrđuje se i tvrdnja da će modernizacija „Železnica Srbije“ iz ruskog kredita biti velika razvojna šansa i za srpsku privredu, naveo je generalni direktor srpskih železnica.

Generalni direktor Ruskih državnih železnica Vladimir Ivanovič Jakunjin istakao je da je ovo početak radova na jednom delu infrastrukture i da se puna realizacija očekuje izgradnjom i modernizacijom 350 kilometara pruge.


Projekti modernizacije srpskih železnica

Modernizacija pruge Pančevački most – Pančevo Glavna jedan je od pet projekata modernizacije infrastrukture i voznih sredstava srpskih železnica, koji će se finansirati iz ruskog izvoznog državnog kredita ukupne vrednosti od 800 miliona dolara, na osnovu ugovora koji su „Železnice Srbije“ potpisale 2013. godine sa „RŽD Internešnl“, kompanijom Ruskih državnih železnica, zaduženom za realizaciju ovog kredita u našoj zemlji.


„Železnice Srbije“ već su obezbedile sve potrebne materijale za izvođenje planiranih radova, zahvaljujući kreditu Evropske banke za obnovu i razvoj. Za nabavku šina, betonskih i drvenih pragova, kolosečnog pribora, tucanika, gumenih panela i ostalog građevinskog materijala izdvojeno je 25 miliona evra iz kredita EBRD.



Milos (Politikolog) i ja obisli smo teren izmedju Panceva i mosta na Tamisu. Za pocetak on je deo vec izneo u temi o pruzi Beograd - Pancevo - Rumunija:
http://www.railserbia.net/forum/viewtop ... 9&start=40

Kako nameravam ponovo u nekoliko navrata da obilazim ovu prugu i ocekujem da ce radovi zaista da se odvijaju po planiranom toku, otvorio sam ovu temu u kojoj mozemo dalje da pisemo o razvoju situacije na terenu.






Za pocetak:

Slika


Od Panceva prema Beogradu drugi kolosek nastace kao produzetak na postojeci izvlacnjak, koji se trenutno koristi prilikom manevre. Kako se u ovom slucaju radi o izgradnji "levog" koloseka (pravilno gledano od Beograda prema Pancevu), a na Pancevackom mostu nedostaje i treba da se postavi "desni" kolosek, negde usput ce morati da se "presece" postojeci kolosek, kako bi novi kolosek zamenio mesto i presao na suprotnu stranu. Normalno je ocekivati da nece biti redovne voznje u skretanje u Ovci ili u Krnjaci, pa ostaje da vremenom vidimo gde ce se taj prelazak ostvariti.

Slika


Pogled na suprotnu stranu, voz izlazi iz Panceva na sada jedini, tj. buduci "nepravilni" kolosek:

Slika


Zanimljivo je da se mestani iz naselja pored pruge bune protiv izgradnje drugog koloseka, ukoliko im ne bude asfaltiran i znatno prosiren postojeci zemljani put pored pruge. Pronasli su ljudi korist kroz ucenu zeleznice, jer da nije bilo radova na pruzi, ko zna kada bi dobili bolji put:

Slika


Kao sto su novinari preneli, oznacavanje i kotiranje na terenu vec je zapoceto, ali ne za prugu, vec za pomenuti put:

Slika


Na terenu se trenutno nalazi nekoliko masina. Mi smo u prvi obilazak igrom slucaja otisli predvece oko 19h, do kada su se svi radnici povukli, pa smo zatekli samo jednog coveka na celom gradilistu koji dezura...

Slika
Drhtao sam od uzbudjenja, kada sam video kakvu sam fotografiju napravio, a plakao kada sam video sta sam propustio...
Ipak nema lepse pruge od Beograd-Bar!

____________________________________________________________________________
Korisnikov avatar
dulevoz
 
Postovi: 1172
Pridružio se: 06 Feb 2009 15:31
Lokacija: Beograd

Re: Izgradnja i remont pruge Pancevacki most - Pancevo Glavn

Postod dulevoz » 02 Apr 2014 18:21

Postojeci put ce se koristiti za dovozenje neophodne mehanizacije i materijala za radove na nasipanju i uredjenju nasipa:

Slika

Slika


Do sada je rasciscen teren skoro na celom potezu do reke. Kosina nasipa postojece pruge bila je obrasla gustim zbunjem i drvecem. Sve je to rascisceno, ukljucujuci i deo sume. Ovo veliko drvo ima sve izglede da ostane :)

Slika


Pogled niz prugu na ulaz u Pancevo Glavnu:

Slika


Ulazni signal, prelom nivelete i grudobran na postojecem izvlacnjaku, odakle bi trebalo da se nastavi novi kolosek:

Slika


Isto to samo sa malo vece udaljenosti:

Slika

Slika
Drhtao sam od uzbudjenja, kada sam video kakvu sam fotografiju napravio, a plakao kada sam video sta sam propustio...
Ipak nema lepse pruge od Beograd-Bar!

____________________________________________________________________________
Korisnikov avatar
dulevoz
 
Postovi: 1172
Pridružio se: 06 Feb 2009 15:31
Lokacija: Beograd

Re: Izgradnja i remont pruge Pancevacki most - Pancevo Glavn

Postod dulevoz » 02 Apr 2014 19:02

Deluje mi kao da je vec nasut deo zemlje kako bi masine mogle da prolaze kosinom nasipa. Naravno neophodno je prosirenje postojeceg ili izgradnja novog nasipa za nov kolosek.

Pogled prema Pancevu:

Slika


Pogled prema reci:

Slika


Ritovi i mocvare u okolini reke Tamis predstavljaju veoma negostoljubiv teren za gradnju. Da bi nasip ostao citav bice odradjenoi nekoliko razlicitih vrsta podloge, sljunak, pesak... razlicite granulacije. Kada se bude pocelo sa nasipanjem, videcemo sta se i kako radi na zastiti nozice nasipa od moguceg podlokavanja pri visokom vodostaju.

Slika


Kegla postojeceg nasipa:

Slika


Preko celog mosta je vec godinama na snazi lagana voznja sa 10km/h. Verujem da je kruta konstrukcija mosta ocuvana i da u njoj nije problem, vec u hronicnom nedostatku kolosecnog pribora i samom stanju kolosecne resetke. Na primer svaki drugi tirfon ne postoji, zjape rupe na njihovim mestima, a ostali tirfoni su rasklimani do te mere da su izvireli i svremena na vreme sami pocnu da izlecu i padaju u reku :) Takvo stanje nije novost, secam se da nije bilo velike razlike ni pre skoro 10 godina.

Slika


Kako je u pitanju ekstremno mala brzina vozova, sa lakocom je nastala nocna fotografija:

Slika


Isto kao da voz stoji u mestu:

Slika


Dalje od mosta je sve uredu do prvog neobezbedjenog putnog prelaza, gde se vozovi ponovo zaustavljaju:

Slika
Drhtao sam od uzbudjenja, kada sam video kakvu sam fotografiju napravio, a plakao kada sam video sta sam propustio...
Ipak nema lepse pruge od Beograd-Bar!

____________________________________________________________________________
Korisnikov avatar
dulevoz
 
Postovi: 1172
Pridružio se: 06 Feb 2009 15:31
Lokacija: Beograd

Re: Izgradnja i remont pruge Pancevacki most - Pancevo Glavn

Postod dulevoz » 08 Maj 2014 11:28

7.5.2014. sam obisao radove na izgradnji pruge. Drustvo mi je ponovo pravio Milos (Politikolog), pa mu se i ovim putem zahvaljujem.
Radovi odmicu i radi se na tri mesta istovremeno. U Pancevu se radi na nasipu, a u Ovci i Krnjaci se radi na uredjenju zemljanog trupa i prosirenju stanicnih platoa.

Za pocetak situacija na izlazu iz Panceva. Deo zemljanog trupa je zavrsen i radi se na uredjenju planuma:

Slika

Slika


Ova masina pomocu vibracija nabija podlogu:

Slika


Na ovom mestu se u kamione utovaraju stene i krupno kamenje, ostaci betonskih konstrukcija i slican veoma krupan material:

Slika


Pogled prema Pancevu:

Slika


Planum se radi pod nagibom zbog odvodjenja povrsinskih voda:

Slika
Drhtao sam od uzbudjenja, kada sam video kakvu sam fotografiju napravio, a plakao kada sam video sta sam propustio...
Ipak nema lepse pruge od Beograd-Bar!

____________________________________________________________________________
Korisnikov avatar
dulevoz
 
Postovi: 1172
Pridružio se: 06 Feb 2009 15:31
Lokacija: Beograd

Re: Izgradnja i remont pruge Pancevacki most - Pancevo Glavn

Postod dulevoz » 08 Maj 2014 11:53

Naravno planum nije kompletno zavrsen dok se ne postave jos neki slojevi, npr. geotekstilna podloga:

Slika


Pogled prema mostu:

Slika


Ono kamenje i stenje sto se utovara nekoliko stotina metara dalje, ovde se dovozi kamionima:

Slika

Slika


Ovde se istovara i vrsi se nabijanje i uredjivanje prepusta kod nozice buduceg nasipa. Krupan matarijal sluzi da bi se sprecilo podlokavanje nozice nasipa i ostecenje nasipa usled visokog vodostaja Tamisa:

Slika


Vodostaj na Tamisu je trenutno dosta visok, ali to ne remeti radove:

Slika


Po situaciji sa terena vidi se da ce mozda drugi nasip jednim svojim delom ipak biti odvojen od postojeceg. Mozda ce biti i nizi, jer nema potrebe da se gradi visok most kao sto je postojeci, obzirom da Tamis nije mnogo plovna reka. Za sada to je samo nagadjanje, a videcemo sve kroz koji mesec kada radovi odmaknu:

Slika
Drhtao sam od uzbudjenja, kada sam video kakvu sam fotografiju napravio, a plakao kada sam video sta sam propustio...
Ipak nema lepse pruge od Beograd-Bar!

____________________________________________________________________________
Korisnikov avatar
dulevoz
 
Postovi: 1172
Pridružio se: 06 Feb 2009 15:31
Lokacija: Beograd

Re: Izgradnja i remont pruge Pancevacki most - Pancevo Glavn

Postod dulevoz » 08 Maj 2014 12:08

Prethodni put sam pisao da ce negde morati da se izvede prelazak sa jedne na drugu stranu postojeceg koloseka. Obzirom da se u Ovci i Krnjaci uredjuje desna strana pruge, a u Pancevu leva, onda ce prelaz mozda biti ostvaren izmedju Ovce i Panceva. Kako je postojeci kolosek sa banderama kontaktne mreze sa leve strane od Ovce do prve krivine prema Pancevu, a posle krivine bandere prelaze na desnu stranu, onda bi mozda bilo logicno da se prelaz ostvari na ovoj krivini, no i to cemo videti vremenom. Steta je sto nemamo uvid u glavni projekat, onda bismo znali kompletne detalje.

Evo pomenute krivine. Pogled prema Pancevu:

Slika

Slika


Pogled prema Ovci:

Slika
Drhtao sam od uzbudjenja, kada sam video kakvu sam fotografiju napravio, a plakao kada sam video sta sam propustio...
Ipak nema lepse pruge od Beograd-Bar!

____________________________________________________________________________
Korisnikov avatar
dulevoz
 
Postovi: 1172
Pridružio se: 06 Feb 2009 15:31
Lokacija: Beograd

Re: Izgradnja i remont pruge Pancevacki most - Pancevo Glavn

Postod dulevoz » 08 Maj 2014 12:16

U Ovci su vagoni sa sitnim granulatom za podlogu:

Slika


Sa desne strane pruge, tj. preko puta stanicne zgrade vrsi se istovar ovog materijala i obavljaju nekakvi radovi, da li za jos dodatnih koloseka ili za neke druge namene, to ne znam. Moguce je da se nece nista novo raditi pored postojece stanice, vec da se ovde samo pretovara material u kamione i odvozi do Krnjace, gde se uveliko radi:

Slika

Slika

Slika

Slika
Drhtao sam od uzbudjenja, kada sam video kakvu sam fotografiju napravio, a plakao kada sam video sta sam propustio...
Ipak nema lepse pruge od Beograd-Bar!

____________________________________________________________________________
Korisnikov avatar
dulevoz
 
Postovi: 1172
Pridružio se: 06 Feb 2009 15:31
Lokacija: Beograd

Re: Izgradnja i remont pruge Pancevacki most - Pancevo Glavn

Postod dulevoz » 08 Maj 2014 12:40

U Krnjaci se radi sa desne strane pruge:

Slika


Dosta sirok zemljani pojas je pod radovima i uredjenjem. Moguce da ce da se obestini deo price starih ministara i politicara, koji su uporno najavljivali izgradnju famozne "ranzirne stanice" Krnjaca :) Naravno to je samo sala, u koju nadam se niko nije poverovao :) Daleko je ovo za sada od bilo kakve ranzirne stanice, ali moguce je da ce biti znatno vise koloseka od postojeca dva:

Slika


Zagreban je postojeci nasip stanicnog platoa i polako se prelazi na otvorenu prugu prema Pancevackom mostu. Poskidano je rastinje i plato je spreman za prosirivanje. Nadam se da ce biti izgradjeni i normalni peroni, slicni onim novim u Novoj i Staroj Pazovi:

Slika


Ukrsnica Krnjaca:

Slika


U pozadini se nazire masivan betonski nadvoznjak, preko pruge se gradi nastavak beogradske obilaznice:

Slika


Jedan pogled sa pruge izmedju Krnjace i Pancevackog mosta, gde je kolosek zreo za remont:

Slika
Drhtao sam od uzbudjenja, kada sam video kakvu sam fotografiju napravio, a plakao kada sam video sta sam propustio...
Ipak nema lepse pruge od Beograd-Bar!

____________________________________________________________________________
Korisnikov avatar
dulevoz
 
Postovi: 1172
Pridružio se: 06 Feb 2009 15:31
Lokacija: Beograd

Re: Izgradnja i remont pruge Pancevacki most - Pancevo Glavn

Postod Nikola STIG » 08 Dec 2014 23:56

Evo 2 snimka sa gradilista jedan je nastao u septembru a jedan ove nedelje :)
https://www.youtube.com/watch?v=CrxjwLCX65w
https://www.youtube.com/watch?v=5yEY7-BO4AI
Korisnikov avatar
Nikola STIG
 
Postovi: 130
Pridružio se: 18 Jul 2013 22:26

Re: Izgradnja i remont pruge Pancevacki most - Pancevo Glavn

Postod Nikola STIG » 09 Dec 2014 00:02

Trenutenutna situacija u Krnjaci :)
Slika
Slika
Korisnikov avatar
Nikola STIG
 
Postovi: 130
Pridružio se: 18 Jul 2013 22:26

Sledeća

Povratak na Infrastruktura

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost

cron