Stranica 9 od 11

Re: Serija 712 "Makosa"

PostPoslato: 02 Mar 2011 04:16
od hadzibane
Ja sam mislio da je 209 imala neko produženje ,a moguće je da je i to izduvala.Jebiga,nisam dugo bio na stanici.Dakle sad radi samo 206 koja je takođe na umoru i opet ostaje knjiga na jednom slovu;sa 207...A od Decembra do Marta su mogli i 209 da naprave,ali ko je lud da radi po zimi... :roll: Ne treba je farbati,ionako će ubrzo popušiti grafite,samo pročačkati motore i struju i peglaj - ionako je 209 najpouzdanija makina,pa onda 205 u halu,transplantirati organe sa 206 i peglaj.Jel to tako komplikovano?! Nažalost JESTE...Dokle god je kojekakvih R......a i pacijenata iz Beograda,nama ovde neće biti dobro!

Re: Serija 712 "Makosa"

PostPoslato: 02 Mar 2011 14:29
od Boris712
Serija 712 istrcava na 450 000 km i tu se dodaje produzenje od 15 % dakle to izadje 517 500 km, bio sam u OVS-u i pokazali su mi papir na kojem je pisalo stanje na 01-01-2011 i 209 je pretrcala 561 000 km (za tacno tri godine, svaka joj cast) a 206 je imala onda oko 511 000 km.
Inace 206 ima "nove" motore od letos, a i 207 takodje ima "nove" motore, i od sada se koriste iskljucivo original delovi.
Treba ipak dovesti u red ove 205 i 206 koje nisu lose ali su, pomalo raskantane i izlizane (enterijer, kabina, farba) ali uz minimalne napore i sredstva to nije problem.
Jedini problem sada je sto forsiraju ta plasticna sedista i svi znamo da je to suludo tako da ne vredi govoriti nista jer necu da se nerviram.
A ja se ionako uvek vozim u kabini ali uz ta sedista mogli bi i da dele putnicima mast za shuljeve da mogu da namazu dupe po potrebi.

Re: Serija 712 "Makosa"

PostPoslato: 02 Mar 2011 14:36
od rasha
Jao bre...

Ovo je sve sečem uši - krpim dupe...Pa i ova plastična sedišta...Pa zar je ŽS-u toliko teško da od onog novca koji dobijaju za remont vagona i Gorbačova jedan deo dodele za remont 5 Makoza. Ne bi trebalo toliko puno...

Re: Serija 712 "Makosa"

PostPoslato: 02 Mar 2011 15:56
od Boris712
Mislim da remot jedne garniture kosta od 150 000 do 250 000 evra, naravno u zavisnosti sto se radi. Prethodna opravka na 209 i sada ova na 207 kostaju vise jer je maltene sve zamenjeno i masina je sa revizije izasla kao i iz fabrike. Ukoliko masina trci pouzdano i brzo pretrci svoje kilometre dakle za dve do tri godine pojedine stvari nije potrebno raditi na sledecoj reviziji kao farbanje (ako se cuva od grafita i ako ne stoji napolju dugo kao recimo 205 i 206). Treba da se napravi sistematizacija: da uvek trce 4 garniture a da je peta na remontu ili u rezervi. Masina dnevno moze da pretrci od 600 do 900 km u zavisnosti od RV i turnusa. To znaci da bi pretrcala kilometre za oko godinu i po dana, uz tolerancijupriblizno dve. Dakle za dve godine treba da se skupi najvise 1 000 000 evra da se pokriju troskovi redovnog odrzavanja i opravki. U tom slucaju bi Makosa isla Sombor-Subotica umesto kenedija pa bi se mnogo ustedelo na nafti. Kada pogledamo kenedi trosi od 300 do 500 litara za jedan par vozova, Makosa oko od 60 pa do 80 litara zimi. I to samo za jedan par vozova. Osim to sto ce kenedi da se oslobodi za neke postene zadatke trebace dva vagona manjeu Subotici, oni bi se mogli staviti na putnicke prema NS i BGD.
Ukoliko bi radilo 5 makosa mogao bi se napraviti RV iz Sombora sa 8 pari vozova za Suboticu, 7 pari za Novi Sad, 1 par samo do Odzaka, 6 do Vrbasa i 1 samo do Sivca.
Ovako nekako:
RV2011-2012.xls
(46.5 KiB) 175 puta

Ako bi vozovi bili redovni, brzi (a imaju potencijal za to), cisti, UDOBNI (ne sa plasticnim sedistima) i ako bi frekvencija polazaka bila kao ovde gore navedeno siguran sam da bi ovakav projekat bio jako uspesan. Voleo bi da se 3 opstine Sombor, Odzaci, Kula dogovore sa zeleznicom za saradnju i finansijsku podrsku,a kasnije bi mogle da se ukljuce i opstine Apatin, Bac i Backa Palanka pa mozda i Vrbas i Becej uz saradnju sa Suboticom i Novim Sadom.

Re: Serija 712 "Makosa"

PostPoslato: 03 Mar 2011 12:39
od 441-704
Makosa 207 uspešno startovala 01.03 2011,i posle dve i po godine provedene na reviziji puštena je u normalnu eksploataciju.

Re: Serija 712 "Makosa"

PostPoslato: 03 Mar 2011 19:09
od Boris712
Odlicno!
Ajde nek joj je sa srecom i neka bude pouzdana kao 209 i nek veselo trci svoje kilometre na prugama Backe.
Jos jedna velika zelja za nju mi je da izvade ta plasticna sedista i da stave original.

Re: Serija 712 "Makosa"

PostPoslato: 04 Mar 2011 11:36
od hadzibane
Ništa,danas idem na stanicu i ako me Capin ne ukanta ložačkom lopatom,sleduju slike od 207.Možda se i natandarim unutra,da vidim kakva su sranja od siceva montirali...JIBM...

Re: Serija 712 "Makosa"

PostPoslato: 11 Mar 2011 21:37
od 441-704
712-207 u Vrbasu...09.03
Slika

Re: Serija 712 "Makosa"

PostPoslato: 12 Mar 2011 20:42
od Mali Panta
712-207,07.03.2011. u Novom Sadu
Picture-236.jpg
(131.42 KiB) 161 puta

Picture-237.jpg
(113.77 KiB) 161 puta

Picture-239.jpg
(141.66 KiB) 160 puta

Re: Serija 712 "Makosa"

PostPoslato: 04 Apr 2011 11:36
od hadzibane
Juče sam je video uveče na 5434.Bila je noć pa slike za sada izostaju,a kad sam video sedišta,zblanuo sam se...Ćaća je doputovao sa njom iz Subotice i kaže da je utrnuo.Isti sicevi kao u gradskom autobusu...Doduše,i da su hteli da ugrade originalna sedišta nisu mogli jer ih,kad je dovučena kao olupina,nije ni bilo,baš kao i u 208.

Inače motori lepo predu i lepo su startni.Moram,čim isposlujem Dozvolu za snimanje,da se provozam do Novog Sada.