JŽ 811/Ganz/

Sve o motornim, elektromotornim vozovima i kolima na mreži ŽS

JŽ 811/Ganz/

Postod hadzibane » 07 Mar 2009 21:29

logo_sr.jpg
logo_sr.jpg (29.67 KiB) Pogledano 3489 puta


Da otvorimo temu i o ovom,zaista zanimljivom,motornom vozu.Pre nego što napišem osnovne tehničko-eksploatacione podatke o vozu i probleme koji su se,nažalost,veoma često javljali u redovnoj eksploataciji,evo prilažem jednu fotografiju koju je na Facebook postavila naša uvažena članica JZ 811.
Prikačeni fajlovi
JZ 811-101.jpg
(39.65 KiB) 693 puta
Tito,Marks i Engels - Emerson,Lake & Palmer

Čika Jova deci...A Čika Nemanja DVA deci...
Korisnikov avatar
hadzibane
 
Postovi: 1067
Pridružio se: 04 Feb 2009 21:59
Lokacija: Sombor

Re: JŽ 811/Ganz/

Postod hadzibane » 07 Mar 2009 21:59

Da nastavimo gde smo stali.
Dakle,DMV serije JŽ 811/816 proizvedeni su u dve podserije:-000/petodelne garniture/ i -100/četvorodelne garniture/.
Proizvođač garnitura je bilo preduzeće GANZ-MAVAG iz Budimpešte/NR Mađarska/,koji su isporučeni na osnovu ratne reparacije/samo podserija 000/.Osnovni sastav garniture sačinjavaju dvoja motornih kola(seija 811)i tri tri odnosno dve prikolice u zavisnosti od podserije.U jednoj od prikolica,nalazio se mini-bar.Sedišta su bila kao u poslovnim vozovima,presvučena crvenim skajem i veoma udobna,jer je voz bio namenjen za duža putovanja u rangu poslovnog voza.Pod je bio pokriven sa lepim crvenim tepihom,voz su pratile stjuardese koje su najavljivale stanice preko razglasa,brinule se o komoditetu putnika,delile bonbone i lunch-pakete.Uopšte rečeno,ovo je tih godina,do nabavke DMV JŽ 610/popularni Francuz,koji je saobraćao na prugama ŽTP Zagreba i o kome će biti reči u posebnoj temi/bili najluksuzniji vozovi na tadašnjem JŽ-u.
Proizvodnja petodelnih garnitura,započela je 1959 godine,a četvorodelnih 1974 godine/iako tad već pomalo zastarele koncepcije ŽTP Beograd se opredelio za novu nabavku iako je GANZ ponudio puno modernije i kvalitetnije vozove.../.Na motornim kolima ugrađen je dvanaestocilindrični četverotaktni dizel-motor tipa GANZ - Jendrašik 12 JV 17/24".Prenosnik snage bio je mehanički,sa lamelnom glavnom spojnicom.Mehanički menjač imao je 5 stepeni prenosa snage.U sinhronom radu,moglo je da saobraća dve garniture osnovnog sastava.Nažalost,vozovi se u toku eksploatacije nisu dobro pokazali usled čestih defekata i to veoma teških,koji su čak i dva požara prouzrokovali/kao npr.na mot.kolima 008 u Lapovu gde se,usled loma klipnjače zapalio motor!/.Loš materijal uzrokovao je pucanje klipova,radilica,prskanje glava cilindara i slično.I pored čestih reklamacionih popravki u fabrici,nije se ništa popravilo u eksploataciji.Tako da je krajem 80-tih godina voz bio prevlačen sa lokomotivama do odredišta/Zaječar i Prahovo/,sve to do 1994 godine kad su kompletno izbačene iz saobraćaja.
Sutra ili kasno večeras idu i osnovni tehn.podaci o JŽ 811-000/100
Tito,Marks i Engels - Emerson,Lake & Palmer

Čika Jova deci...A Čika Nemanja DVA deci...
Korisnikov avatar
hadzibane
 
Postovi: 1067
Pridružio se: 04 Feb 2009 21:59
Lokacija: Sombor

Re: JŽ 811/Ganz/

Postod milanj » 07 Mar 2009 22:29

Jel ima šanse da se takvi vozovi vrate u saobraćaj kod nas ili neki slični? :)

Pozdrav, Milan!
OČI SU JOJ MORE JADRANSKO, KOSE SU JOJ KLASIJE PANONSKO, SESTRA JOJ JE DUŠA SLOVENSKA, ONA JE JUGOSLOVENKA!!!
Korisnikov avatar
milanj
Moderatori
 
Postovi: 1612
Pridružio se: 04 Feb 2009 20:23
Lokacija: Zell am See, Austrija i Kuršumlija, Srbija - SFRJ

Re: JŽ 811/Ganz/

Postod hadzibane » 07 Mar 2009 22:37

Ovakvi vozovi se,nažalost,neće vratiti na pruge ŽS...
Moj dobar prijatelj S.Ilić-GANZ je to pokušao,ali se to iz mnogo ružnih razloga izjalovilo,tako da su obe garniture koje je kupio i planirao da obnovi i pusti u saobraćaj,završile u železari Zenica.To je S.Iliću bio NAJTEŽI momenat u životu :oops: :cry: .
Neki slični motorni vozovi će se,možda ,naći na prugama ŽS,ali ne u skorijem vremenu...
Tito,Marks i Engels - Emerson,Lake & Palmer

Čika Jova deci...A Čika Nemanja DVA deci...
Korisnikov avatar
hadzibane
 
Postovi: 1067
Pridružio se: 04 Feb 2009 21:59
Lokacija: Sombor

Re: JŽ 811/Ganz/

Postod Boris712 » 08 Mar 2009 11:51

Ti vozovi su nekada terali na liniji Beograd-Novi Sad-Vrbas-Sombor-Apatin (Beogradsko osoblje).
Posle toga je vozilo Somborsko osoblje prvo sa serijom 812, posle toga su vozile 642 i na kraju 662.
Sto se tice 642 Sombor i Subotica su se razmeniji Sombor je dao 642-029 i 031(koju je posedao moj deda jedno vreme) koje nisu imale generator pare i uzvart od Subotice dobio 642-111, 152, 153 i 154 ali samo su dve lokomotive istovremeno bile u Somborskom posedu (situacija se cesto menjala). Ove zadnje lokomotive se bas nisu dobro pokazale kao ove iz podserije 000, sudeci po mom dedi (on je nekada posedao 111 i 154).
Boris712 - Moderator
MACOSA baš je bona kad je voza majstor Bora
Korisnikov avatar
Boris712
Moderatori
 
Postovi: 521
Pridružio se: 04 Feb 2009 19:30
Lokacija: Sombor Vojvodina

Re: JŽ 811/Ganz/

Postod Stajs » 08 Mar 2009 17:45

Secam se kao kroz maglu da sam citao u novinama,o nameri g-dina Ilica da obnovi vozni park ZTP Beograd,tacnije sa par garnitura serije 811 !! Da smo tada ziveli u nekoj normalnoj zemlji,siguran sam da bi taj projekt uspeo,ovako,ostaje da zalimo za tom divnom ali nazalost neostvarenom idejom !! Poz za g-dina Ilica i poziv da se prikljuci nasem Forumu :idea: :idea:
Slika
Korisnikov avatar
Stajs
 
Postovi: 4046
Pridružio se: 04 Feb 2009 19:16
Lokacija: Rio de Zivkovo

Re: JŽ 811/Ganz/

Postod Gruber!! » 14 Mar 2009 19:55

Pozdrav!!

'Sutra ili kasno večeras idu i osnovni tehn.podaci o JŽ 811-000/100', 07 Mar 2009, 21:59

Pa, hoće li to više??? Ima interesenata da nešto saznaju, ali, podataka, izgleda, nešto nema...


pozdrav,

Petar
...onda je on mene pogledao a ja ne volim kad me neko pogleda!!
...na njega je koplje docekao, polomio ga na tri polovine...
Gruber!!
 
Postovi: 72
Pridružio se: 27 Feb 2009 22:58

Re: JŽ 811/Ganz/

Postod hadzibane » 14 Mar 2009 20:12

Ima i biće podataka,idu večeras,ne sekiraj se...
Tito,Marks i Engels - Emerson,Lake & Palmer

Čika Jova deci...A Čika Nemanja DVA deci...
Korisnikov avatar
hadzibane
 
Postovi: 1067
Pridružio se: 04 Feb 2009 21:59
Lokacija: Sombor

Re: JŽ 811/Ganz/

Postod hadzibane » 15 Mar 2009 11:29

Evo,da ne budem neozbiljan:

Tehnički podaci:

Širina koloseka: 1435 mm
Redosled osovina: (1B)2' + 2'2'
2'2'+2 +(B1)/četvorodelna/
Dužina garniture osnovnog sastava/četvorodelna/: 94760 mm
Visina iznad GIŠ: 3861 mm
Prečnik novog točka: 930 mm
Sopstvena masa:
-Motornih kola : 55t
-prikolice : 33 t
maksimalna brzina: 118 km/h
Snaga dizel motora: 367 kW
Dizel motor tip:Ganz-Jendrašik 12 JV 17/24"
Broj mesta za putnike:
-sedišta u mot.kolima(2.razred): 38
-sedišta u prikolici(1.razred): 46
-sedišta u prikolici sa bifeom(1 razred): 29
-mesta za sedenje u bifeu : 13
Tito,Marks i Engels - Emerson,Lake & Palmer

Čika Jova deci...A Čika Nemanja DVA deci...
Korisnikov avatar
hadzibane
 
Postovi: 1067
Pridružio se: 04 Feb 2009 21:59
Lokacija: Sombor

Re: JŽ 811/Ganz/

Postod rile » 17 Mar 2009 22:41

Polazak 811-112 iz stanice Bor na samom kraju filma ''Put u Katangu'' ( mislim da se tako zove). Na žalost ne
čuju se motori i nije neki snimak ali bolje išta nego ništa.
http://www.youtube.com/watch?v=5nF7XbHKFZI
rile
 
Postovi: 20
Pridružio se: 12 Mar 2009 20:18

Sledeća

Povratak na Motorni vozovi i kola

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost

cron