od hadzibane » 07 Mar 2009 21:59
Da nastavimo gde smo stali.
Dakle,DMV serije JŽ 811/816 proizvedeni su u dve podserije:-000/petodelne garniture/ i -100/četvorodelne garniture/.
Proizvođač garnitura je bilo preduzeće GANZ-MAVAG iz Budimpešte/NR Mađarska/,koji su isporučeni na osnovu ratne reparacije/samo podserija 000/.Osnovni sastav garniture sačinjavaju dvoja motornih kola(seija 811)i tri tri odnosno dve prikolice u zavisnosti od podserije.U jednoj od prikolica,nalazio se mini-bar.Sedišta su bila kao u poslovnim vozovima,presvučena crvenim skajem i veoma udobna,jer je voz bio namenjen za duža putovanja u rangu poslovnog voza.Pod je bio pokriven sa lepim crvenim tepihom,voz su pratile stjuardese koje su najavljivale stanice preko razglasa,brinule se o komoditetu putnika,delile bonbone i lunch-pakete.Uopšte rečeno,ovo je tih godina,do nabavke DMV JŽ 610/popularni Francuz,koji je saobraćao na prugama ŽTP Zagreba i o kome će biti reči u posebnoj temi/bili najluksuzniji vozovi na tadašnjem JŽ-u.
Proizvodnja petodelnih garnitura,započela je 1959 godine,a četvorodelnih 1974 godine/iako tad već pomalo zastarele koncepcije ŽTP Beograd se opredelio za novu nabavku iako je GANZ ponudio puno modernije i kvalitetnije vozove.../.Na motornim kolima ugrađen je dvanaestocilindrični četverotaktni dizel-motor tipa GANZ - Jendrašik 12 JV 17/24".Prenosnik snage bio je mehanički,sa lamelnom glavnom spojnicom.Mehanički menjač imao je 5 stepeni prenosa snage.U sinhronom radu,moglo je da saobraća dve garniture osnovnog sastava.Nažalost,vozovi se u toku eksploatacije nisu dobro pokazali usled čestih defekata i to veoma teških,koji su čak i dva požara prouzrokovali/kao npr.na mot.kolima 008 u Lapovu gde se,usled loma klipnjače zapalio motor!/.Loš materijal uzrokovao je pucanje klipova,radilica,prskanje glava cilindara i slično.I pored čestih reklamacionih popravki u fabrici,nije se ništa popravilo u eksploataciji.Tako da je krajem 80-tih godina voz bio prevlačen sa lokomotivama do odredišta/Zaječar i Prahovo/,sve to do 1994 godine kad su kompletno izbačene iz saobraćaja.
Sutra ili kasno večeras idu i osnovni tehn.podaci o JŽ 811-000/100
Tito,Marks i Engels - Emerson,Lake & Palmer
Čika Jova deci...A Čika Nemanja DVA deci...