Stranica 2 od 3

Re: Srbija kupuje 15 višesustavnih lokomotiva kreditom EBRD-a

PostPoslato: 03 Nov 2010 18:34
od Mali Panta
Zlatane hvala na ovoj analizi i poređenju. Lokomotiva izgleda lepo ali izgled manje više. Meni se sviđa što ima fleksibilne osovine u postoljima a to dolazi do izražaja na brdskim prugama kao što je braska.
Kada si već krenuo da porediš, da li je po tebi bolja ZNLE ili Siemens? Kakve su karakteristike EDK kod ZNLE lokomotive?

Re: Srbija kupuje 15 višesustavnih lokomotiva kreditom EBRD-a

PostPoslato: 03 Nov 2010 20:26
od zlatan
Pozdrav Panta! Ako si mislio na dve različite varijante Co´Co´ZNLE „Dragon“ (5000kw/116t/120kmh), ili Siemens Co´Co´DSB EG3000 (6500kw/132t/140kmh) svakako da je Siemens sa 6 pogonskih osovina po meni daleko jače riješenje, s obzirom da on razvija također 300 kN trajnu silu, kao i Dragon, a usput može razviti 140 kmh. Ako si mislio na Bo-Bo Siemens lokomotivu, model Taurus 6400kw/87t/230kmh ili Helga 6400kw/87t/140kmh, mislim da za brdske dionice one nisu ni blizu DSB EG3000, pa čak nisu ni blizu sa poljskim Dragon ZNLE lokomotivom. Mi možemo sad uzeti još primjera, iz drugih zemalja, no koliko je meni poznato vaš ŽS misli uzeti 15 identičnih lokomotiva.

Ako su vam potrebne lokomotive samo za magistralne smjerove, a pritom ako se namerava vući i neke lakše vlakove (optimalne mase) onda i Bo´Bo´lok prolaze, ali samo uz pametno korištenje (zaprezanjedo nekog mjesta, potisak isl). Meni se lično dopada Co´Co´Siemens riješenje, znam da oni imaju projektiranje po želji kupca, pa tako ispada da bi semogla lako realizirati i jedna šest osovna ellok za 120 kmh, što bi onda bilo pun pogodak za kritične teške brdske dionice. Ova Co´Co´DSB EG opcija 6500kw/132t/140kmh razvija max 400 kN i nominalno 300 kN, a kada bi ugradili reduktore za 120 kmh, dobila bi se max sila od 460 kN, te približna trajna korisna sila od 348 kN pri 68 kmh, što bi omogućilo teoretski vuču do 985t na mjerodavnom nagibu 26dan/t. Ovo je kao i kod svih izračuna EU lokomotiva, identično.

Namjera da se vlakovi vuku sa Bo´Bo´ellok, sa asinkronim pogonom, ima smisla samo ako se vozila ne preopterećuju. Kod nas su kačili po 730t na usponu 30dan/t i to je išlo Bože pomozi, jedva. Do 600t na 30dan/t, ovakva ellok sa 3f pogonom može biti korisna, a za veće mase dolazi u obzir samo sa zaprezanjem ili potiskom, do neke točke. Inače, Bo-Bo Siemensi su jako dobra vozila, ma šta god pričao kontra, samo kažem za brdo trebaju jače šest osovne lokomotive. Sve ima svoje, jel ako to znaš intelegentno koristiti, onda je moguće i sa Bo-Bo lokomotivom optimalno izvesti vlak, ali ako nema granica u tovarenju vozila, onda je uzalud nabaviti i šest osovnu lokomotivu. Pozdrav

Re: Srbija kupuje 15 višesustavnih lokomotiva kreditom EBRD-a

PostPoslato: 03 Nov 2010 20:44
od zlatan
Iako je možda sve ovo off topic, hajde da vam pokažem moje radove, tj moje nacrte lokomotiva, na bazi asinkrone tehnologije i okretnih postolja od Taurusa (barem je dobra ideja ako ništa drugo), P.S. usput da vidite kako sam staru Žutku zamislio, sa novim detaljima i bojanjem sanduka (ovo ću posle obrisati):

Slika
Slika

Re: Srbija kupuje 15 višesustavnih lokomotiva kreditom EBRD-a

PostPoslato: 04 Nov 2010 01:40
od Boris712
Ova treca koju si malopre izbrisao je extra!
Ako te ne mrzi napravi jednu C'oCo' sa produzenim sandukom od Brene :nijo:

Re: Srbija kupuje 15 višesustavnih lokomotiva kreditom EBRD-a

PostPoslato: 04 Nov 2010 15:06
od zlatan
Boris712 je napisao:Ova zadnja je extra.
Ako te ne mrzi napravi jednu C'oCo' sa produzenim sandukom od Brene :nijo:


Kad ulovim vremena, jel ima puno posla oko toga, ali bit će jednom i to, pozzz

Re: Srbija kupuje 15 višesustavnih lokomotiva kreditom EBRD-a

PostPoslato: 14 Dec 2010 16:26
od zlatan
Borise, malo sam se zezao u autocadu pa sam napravio zanimljive osam osovne modele, koji bi po mom mišljenju i te kako bile iskoristive na teškim brdskim dionicama, a ujedno bi na prugama sa manjim nagibom nivelete mogle vući super teške teretne vozove. Jedan primjer sam uzeo od Bombardiera (Traxx) F120 model (8MW/172t/120kmh) i Siemens model ES80B1 (120kmh).

Slika

Slika

Re: Srbija kupuje 15 višesustavnih lokomotiva kreditom EBRD-a

PostPoslato: 28 Feb 2011 02:14
od 461 - 102
Ova tema je izumrla, ali se nadam da kupovina ovih lokomotiva nije zna li se nesto o tome...???????????? :truba

Re: Srbija kupuje 15 višesustavnih lokomotiva kreditom EBRD-a

PostPoslato: 28 Feb 2011 23:31
od Mixa
Ja sad upadam potpuno neupucen u celu pricu ali moram da pitam, a zasto se program lokomotiva MIN Nis nigde ne pojavljuje? Jel su im toliko lose lokomotive ili je nesto drugo u pitanju?
Ja se uvek trudim da forsiram domace proizvode ukoliko to nije na ustrb kvaliteta naravno, zato me i zanima...
Razumem potrebu za visesistemskim lokomotivama ali i one stare su isle u HR na remont umesto u MIN koji je isto to mogao da odradi za manje pare...

Re: Srbija kupuje 15 višesustavnih lokomotiva kreditom EBRD-a

PostPoslato: 01 Mar 2011 00:26
od Boris712
Ja bi voleo da vidim novu Skodu ili Alstom Primu II umesto ovog Simens Zvektrona ili kako se vec zove. A i ovaj Bombardier Traxx mi je dosadio vec ga svi imaju.
Voleo bi da se bar malo razlikujemo od drugih.

Re: Srbija kupuje 15 višesustavnih lokomotiva kreditom EBRD-a

PostPoslato: 01 Mar 2011 01:02
od 461 - 102
nzm po izgledu mi se najvise svidja TRANSMONTANA
http://fc05.deviantart.net/fs70/i/2010/ ... 306d69.jpg
ali ipak su to rumuni i sasija je od 461 tako da neverujem da je nesto specificno nova lok...a najvise posle ove bi voleo da uzmemo Taurus...samo kad krene da prede Do,re,mi,fa,so,la,si,dOOOO i cepaj... :stop: