Stranica 1 od 174

Lokomotive serije 661(Kenedi)

PostPoslato: 05 Feb 2009 01:57
od hadzibane
logo_sr.jpg
logo_sr.jpg (29.67 KiB) Pogledano 9321 puta

Kad ste,kolege urednici,otvorili ,teme o električnim lokomotivama...Pa bio bi red da se piše o najboljoj,najponosnijoj,najlepšoj...ma u SVEMU NAJ;NAJ;NAJ...Lokomotivi serije 661.Damire prepuštam Ti reč da dopuniš ovu priču...Mada bi Joso,kad bi prič'o...Uffffffff,ćuti Nemanja... :mrgreen:

Dakle,tema posvećena najlegendarnijoj dizel-električnoj lokomotivi na ex.JŽ i sad ŽS: Pa...izvolite pisati!

Re: Lokomotive 661

PostPoslato: 05 Feb 2009 14:33
od romeo_nis
Bravo Dmiru dajem minus jer nije krenuo odmah sa svojom omiljenom serijom pa me prosto zbunio :mrgreen:

Re: Lokomotive 661

PostPoslato: 05 Feb 2009 15:02
od damir661
Romeo gutas slova, idi doruckuj :lol:

Ovaj prosto ne znam odakle da krenem o 661 moze da se prica dan i noc, jer njeni ucinci su jednostavno nedostizni ;)

Dakle ajde ovako, krajem pedetih godina doneta je bila odluka o osavremenjavanju voznog parka JZ, tj nabavci dizel vucnih vozila, i to univerzalnih lokomotiva za sve pruge u SFRJ, koje bi bile sposobne za vucu svih vrsta vozova.
Izvrseno je niz proba, sa nemackim V200, NOHABOM, kao i lokomotivom SNCF 63000 koja je prihvaxena i pocela da se proizvodi u Slavonskom Brodu u fabrici Djuro Djakovic kao JZ 642. Medjutim nijedna od ovih lokomotiva nije u potpunosti zadovoljila sve postavljene zahteve.

Onda se desilo "cudo" :lol: izvrsene su probe americke lokomotive GM-EMD cija je oznaka nosila G16. ova lokomotiva je u potpunosti odgovorila svim zahtevima i i od 1959 otpocinje njihova nabavka i proizvodnja u dve fabrike EMD u Americi La Grange Ilinois i London (Ontario-Kanada).

Lokomotive 661 su stizale sukcesivno u periodu od 1960-1972.

4.04.1960 u splitsko luci je istovarena prva 661-003 i taj dan se smatra pocetkom rada lokomotive 661 na mrezi JZ.

Re: Lokomotive 661

PostPoslato: 05 Feb 2009 15:21
od damir661
Kod 661 razlikujemo sledece podserije:
661-000 (001-034)isporucene 1960. ZTP Zagreb (001-027) i ZG Ljubljana (028-034)
661-100 (101-164)isporucene 1960 i 1961. ZTP Zagreb (101-106), ZTP Beograd (107-143), ZTP Skoplju (144-147), ZTP Sarajevo (148-162), i ZG Ljubljana 163 i 164

661-200 (201-278) isporucene 1966,1970,1972 ZTP Sarajevo (201-209), ZTP Zagreb (210-217), ZTP Skopje (218-223), ZTP Beograd (224-233), ZTP Skopje (234-241), ZTP Beograd (242-264) i ZTP Sarajevo (265-278)
661-300 (301-327) isporucene 1970 ZTP SArajevo
661-400 (401-415) isporucene 1972 ZTP Skopje (401-413) i ZG LJubljana (414 i 415)

Tako da je po ZTP to izlgedalo ovako:
ZTP Beograd: 70
ZTP Sarajevo:65
ZTP Zagreb:41
ZTP Skopje:31
ZG Ljubljana:11

Re: Lokomotive 661

PostPoslato: 05 Feb 2009 22:02
od romeo_nis
damire i ti gutas s pedesetim pogledaj ot izvinjavam se

Re: Lokomotive 661

PostPoslato: 05 Feb 2009 22:05
od hadzibane
Tooo.Damire!samo postaj!!!
Ako nešto usfali,tu smo da nadopunimo.;-)

Re: Lokomotive 661

PostPoslato: 05 Feb 2009 22:09
od damir661
661-109 je u depou u Makisu izgleda da ima neki problem sa glavnim generatorom

Re: Lokomotive 661

PostPoslato: 06 Feb 2009 11:14
od cokla
Evo i naše 164
Slika



Re: Lokomotive 661

PostPoslato: 06 Feb 2009 12:43
od Boris712
Dobro bi nam dosla 164 ovde na ZS...
Sta sad radi inace sa 032?

Re: Lokomotive 661

PostPoslato: 06 Feb 2009 14:13
od cokla
Isto je i 032 u Ljubljani i radi ko luda... :D