Omiljena lokomotiva na ŽS

Sve o lokomotivama na ŽS kao i sa drugih uprava.

Omiljena lokomotiva na ŽS

Postod vexvesic444 » Uto 15 Jan, 2013 18:18

Pozdrav, otvorio sam ovu temu da bismo pročešljali svačiji ukus o lokomotivama. Koja je vaša omiljena elektro-lokomotiva na ŽS, a koja dizel? Kada navedete, dajte i malo argumenata zbog čega je vi najviše volite?
Da počnem od sebe,
meni omiljena elektro lokomotiva u Srbiji je svakako lokomotiva serije 461, kao i lokomotiva 444 serije.
Popularne 461 "Rumunke" volim najviše zbog svoje snage, kvaliteta, dizajna.
Severine 444 najviše volim zbog toga što se kod nas najviše čuvaju, pa su samim tim i čiste. Volim ih i zbog tiristorizacije koja je odrađena na njima. Volim ih i zato što mi je prva lokomotiva koju sam vozio bila upravo 444 lokomotiva.
Od dizel lokomotiva na ŽS najviše volim 661 "Kenedija" i mislim da za ovo nisu potrebni argumenti. :D
Takođe, lokomotiva koja me je oduvek fasinirala nije ŽS, ali je EX JŽ, to je 442 "Lepa Brena". Prva lokomotiva na JŽ sa tiristorizacijom, takođe prelepog dizajna, lokomotiva po mom ukusu u svakom slučaju. HŽ ima blago od lokomotive, treba da ih čuvaju još sto godina. :)

PS. Ako se budete pridružili temi i budete pisali svoje omiljene lokomotive nemojte da se svađamo, cilj je samo da vidimo kakav ko ima ukus.
Pozzz za sve. :) +

Slika

Slika

Slika

Slika
http://ljubiteljizeleznicesrbijezs.weebly.com/
http://www.facebook.com/LjubiteljiZelezniceSrbijezs

Dobrodošli!!! :)
Korisnikov avatar
vexvesic444
 
Postovi: 646
Pridružio se: Pet 02 Nov, 2012 20:23

Re: Omiljena lokomotiva na ŽS

Postod 661121 » Sre 23 Jan, 2013 15:12

Dragi kolega,

Namerno kažem kolega, jer sam radio na železnici 15 god i koliko znam najmlađi sam o.vozova koji je radio u Makišu. Bilo je to davne 77 god. još dok park B nije bio uređen sa SS postrojenjima i bilo je ručno okretanje skretnica. Ukoliko ima neko ko je mlađi od mene da je posedao tu stanicu unapred se izvinjavam, ali toliko o tome.

Što se tiče lokomotiva kolega složićemo se samo oko lok.serije 661. To je lokomotiva koju je mogao svako da vozi i da nauči da je vozi čini mi se pri prvoj vožnji. Često sam putovao sa motorvođama pa su mi lak davali da vozim vozove iako nisam bio motorvođa. Tako sam vozio od čuvenog Ganca naa releciji Bograd - Zaječar. Kenedijevke na relaciji BB kao i 665 mašinu koja je vukla vozove jedino na BB pruzi. One su bile posebna priča, jer nisu bile za naše pruge. Imale su veći osovinski pritisak od 22 tone. Sa njima je uvek bio problem, jer niste mogli da ih namirite sa dovoljnom količinom goriva i vode baš iz tog razloga.To je jedina mašina koja je uspela da iz bara do Užica dovuče voz na vreme po redu vožnje.

Po dizajnu i kvalitetu u eksploataciji 661 mašine su se pokazale kao najkvalitetnije na našim prugama. Serija 461 je veoma kruta mašina i da bilo pameti nebi nikada ni trčale na našim prugama. Što se tiče serije 441 odnosno kasnije modifikovane 444 mašine su imale mnogo mana. Od birača napona,preko pomoćnih kompresora i vučnih motora. te mašine su više provodile vreme u radionici nego u vuči vozova. To je serija koja je prvo trčanje imala na našim prugama i kupljena je pod ucenom. Kupovali smo radare za vojne avione Orao pa su nam Šveđani "uvalili" te lokomotive. Bio je razgovor da kupimo Francuske Brižitke to su one lok koje je kupila Slovnija. Mislim da je bila serija 341. Još jedan interesantan podatak za one koji neznaju vodili smo sudski spor oko lok 441. Iz ASEE je došlo 36 inženjera, a nas je zastupa g-din Boža (duboko se izvinjavam njemu a i svima što nemogu da mu se setim prezimena), uspeo je da ih sve "nadigra" i tada dobije presudu u našu korist u vrednosti 2.000.000 dolara.
Ta lok zauzima po estetici i spoljnom izgledu prioritetno mesto i mislim da među lokomotivama spada u red lepših.
Verujem da se će se neki složiti samnom a neki neće ali i to je lepota različitosti zar ne???? ;) ;)
661121
 
Postovi: 8
Pridružio se: Čet 17 Jan, 2013 23:14

Re: Omiljena lokomotiva na ŽS

Postod vexvesic444 » Sre 23 Jan, 2013 15:34

Prvi ja se ne slažem. :)
Kenedi, to sve stoji.
Što se tiče Rumunki 461, Rumunka je lokomotiva koja pri brzinama od 160km/h pliva bukvalno ne oseća. Rumunka 461 veoma jaka lokomotiva, 5100kW snage. Za nju je 30-40 vagona mačiji kašalj. Jedino ona kao elektro-lokomotiva u Srbiji može da izdrži barsku prugu i da je ne oseti. Što majka rodi, vojska obuče, Rumunka povuče, a bogu i to teško!!! :)
A što se tiče lok. 441 ja ih lično mnogo volim, a 444 volim zbog toga što je položaj mašinovođe vidno poboljšan, štu su komjuterizovane, što su u sdrogim posedima, samim tim i čiste. Naravno imaju kao i sve lokomotive mane, npr. teške su veoma, oštećuju pruge dosta, ali i električna kočnica je nesigurna.
Svakako, i posle svega moje omiljene lokomotive na ŽS su 444, 461 i 661 od dizela. Još da su na ŽS i 442 to bi bilo savršenstvo bez mane. :)
http://ljubiteljizeleznicesrbijezs.weebly.com/
http://www.facebook.com/LjubiteljiZelezniceSrbijezs

Dobrodošli!!! :)
Korisnikov avatar
vexvesic444
 
Postovi: 646
Pridružio se: Pet 02 Nov, 2012 20:23

Re: Omiljena lokomotiva na ŽS

Postod 461andrea » Čet 24 Jan, 2013 20:51

Brizitka je 363 a RUMUNKA JE NAJBOLJA MASINA AL NE MOGU I OVDE DA PISEM ZBOG CEGA ITD...VEC SAM SE RASPRAVLJAO SA DOSTA LJUDI NA FORUMU RAILSERBIA...al kao sto kazes bilo bi doasdno da smo svi isti... ;)
Što majka rodi, vojska obuče, Rumunka povuče i Bogu je teško.
https://www.flickr.com/photos/461andrea/
Korisnikov avatar
461andrea
Moderatori
 
Postovi: 183
Pridružio se: Čet 22 Sep, 2011 22:33

Re: Omiljena lokomotiva na ŽS

Postod vexvesic444 » Pet 25 Jan, 2013 11:39

al kao sto kazes bilo bi doasdno da smo svi isti... ;)[/quote]
Upravo :D
http://ljubiteljizeleznicesrbijezs.weebly.com/
http://www.facebook.com/LjubiteljiZelezniceSrbijezs

Dobrodošli!!! :)
Korisnikov avatar
vexvesic444
 
Postovi: 646
Pridružio se: Pet 02 Nov, 2012 20:23

Re: Omiljena lokomotiva na ŽS

Postod zauvek661 » Pet 25 Jan, 2013 18:24

Moja omiljena lokomotiva je 661. Odveć puno znamo o njoj, pa ne treba posebno da je hvalim :) Neću preterati ako kažem da sam upravo zbog nje i zavoleo železnicu, i da bi moja ljubav prema železnici bila ozbiljno ugrožena ako bi, kako ja to umem u šali da kazem, 661 otišla pre mene :) Kao klinac, jako sam se bojao ove lokomotive zato što je imala ljutit izraz, i zbog jačine zvuka motora i sirene kada bi prošla blizu mene. Taj osecaj koji sam poneo iz detinjstva nosim u sebi i danas. Podjednako mi srce jače zakuca kada je ugledam i čujem, a njen zvuk je raj za uši :) Skoro sam restaurirao jednu pločicu sa ove mašine, a g-din Vladimir Petkov je rekao da sam na taj način sačuvao jednu istoriju. 661 je doslovno istorija, i neka još dugo vozi, od srca joj to želim :)
Moram da naglasim da sam podjednako tužan kada znam da po različitim depoima stoje ove mašine koje su do nedavno bile aktivne i da se još uvek ništa ne preduzima oko njihovog remonta, a notorna je činjenica da na ŽS fale dizel lokomotive. U Kraljevu znam da stoje 661-129 i 661-248 koja je vozila do pre samo godinu dana. Šteta je da ih ne remontuju, a još veća šteta je da sa njih skidaju delove pa da stavljaju na druge mašine. Neko moje vidjenje za koje smatram da je prilično ispravno, a samim tim i izvodljivo, to je, da umesto skidanja delova sa jednih mašina i postavljanja istih na druge (princip: presipanja iz šupljeg u prazno) jednostavno od Amerikanaca, tj. od GM da naruče nove rezervne delove i da njih ugradjuju. Sigurno da to neće mnogo da košta u finansijskom smislu, i da će to biti višestruko isplativo, obzirom na to koliko će ta lokomotiva da donese u svom radu. Jedino na taj način možemo što više 661 da održimo u životu i da ih spasemo od propasti. Svedoci smo da lagano odlaze jedna po jedna, i da je sve više mašina koje iznajmljujemo sa ŽRS, a da naše stoje i propadaju. Izborimo se da ih što više spasemo i održimo u životu, zalužile su to od nas.
Pozdrav.
Zauvek 661.
zauvek661
Moderatori
 
Postovi: 252
Pridružio se: Pet 02 Jul, 2010 00:08
Lokacija: Kragujevac


Povratak na Lokomotive

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost