"Proci ce podosta godina pa ce se ljudi opet setiti gvozdenog puta,te ce ispotekare obnoviti ovaj put.Samo njim do Visegrada nece putnici radi posla i potrebe,vec ljudi od zabave, serbez odmora i uzivancije"
Ove reci je krajem 19 veka izgovorio prorok Mitar Tarabic,u vreme kada Sarganska 8 nije ni postojala.Posle skoro 1 veka docekasmo da se Tarabica prorocanstvo ostvari,i da "Cira"ponovo krstari Mokrom Gorom i Sarganom.
1921 godine poceta je gradnja ove pruge i od stanice Mokra Gora do Sargan Vitasi trebala je da se savlada velika visinska razlika,tako da je pruga izgradjena u vidu 8-ce i pustena u saobracaj 1925 godine.Sa ovom prugom Dubrovnik i Sarajevo bili su direktno povezani sa Beogradom.Inace karakteristike pruge Mokra Gora-Sargan Vitasi je duzina pruge sa stanicnim kolosecima 15 440metara.Na pruzi je izgradjeno 22 tunela ukupne duzine5445 metara anajduzi je "Aleksandar I" 1666metara.Takodje izgradjeno je 5 mostova a najduzi je na reci Kamesini 44,30 metara.Maksimalan uspon i pad je 18 promila a najmanji poluprecnik u krivinama je 120 metara.Ova pruga je od starane ZTP-a Beograd bila ukinuta 1974 godine ukinuta i demontirana.1999 godine doneta je odluka o obnovi Sarganske 8 i ona je usvojena i obnovljena.Takodje pored pruge 760 mm nalazi se i deo pruge 600mm koji je ostatak sumske zeleznice.
Inace na Mokroj Gori saobraca dosta vagona i lokomotiva koje su koristene nekad.Najpoznatije su parne lokomotive serije 83,zatim vagoni kao sto je putnicki vagon ANTONIJEVIC i dizel lokomotive DHL 45 koje su nabavljene posle obnove pruge.
Sledi par slika sa mog prvog i dugog putovanja na Sargan.